فروش کشمش طلایی درجه ۱ از کارخانه بناب

فروش کشمش طلایی درجه ۱ از تولیدات بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی در این مرکز به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه انجام می شود و مشتریانی که قصد خرید این محصولات را با بهترین قیمت دارند با واحد فروش کارخانه ارتباط بگیرند.

کشمش طلایی زیر نور آفتاب (تصویر پایین)

کارخانه کشمش طلایی

کارخانه تولید کشمش طلایی درجه ۱

کشمش طلایی یا کشمش انگوری یکی از بهترین محصولات صادراتی کشورمان می‌باشد که در مناطقی از استان آذربایجان شرقی در شهرهایی نظیر بناب، ملکان و مراغه و استان همدان شهر ملایر در مقیاس زیادی تولید می گردد آن هم در دو کیفیت متفاوت و قیمتی متفاوت.

کشمش طلایی که در استان آذربایجان تولید می گردد به علت استفاده از بارگاه در خشک کردن انگور و رسیدن دود گوگرد به نواحی مختلف کشمش باعث می‌شود کیفیت بالاتری داشته باشد و طبیعتا این کیفیت بالاتر قیمتی بالاتر هم خواهد داشت آن هم نسبت به تولیدات ملایر که چون میزان دود گوگرد به دانه‌های کشمش به صورت نامتقارن می رسد به همین جهت کیفیت محصول نهایی پایین و قیمت آن نیز پایین تر خواهد شد.

مشتری در این مرکز قطعاً یکی از دو حالت بالا را به عنوان خرید محصول مورد نظر خود باید انجام دهد که نمونه باکیفیت و نمونه کیفیت متوسط هر دو در این مرکز تولید شده و قابلیت صادرات آن در کارتون های ۵ و ۱۰ کیلویی پنج لایه موجود می باشد.

قطعاً خرید شما در این مرکز به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه است، کارخانه مجموعه تولیدی کشمش آراد که در تاکستان استان قزوین واقع شده و می تواند به شما در صادرات این محصول صفر تا صد کمک کند.

کشمش طلایی بدوون استفاده از نور (تصویر پایین)

فروش کشمش بناب

فروش کشمش از کارخانه

منطقه تاکستان، کشمش طلایی تولید نمی‌کند لذا کارخانه‌ داران این شهر که از تولید کنندگان و صادر کنندگان اصلی انواع کشمش در ایران محسوب می شوند برای تامین مشتریان خود نیاز دارند که این بار در سبد کالایی خود داشته باشد اما به چه صورت؟

به این صورت که بار را به صورت فله از کشاورزان مناطق بناب و ملکان خریداری می کنند، آن هم در کیسه با دم و شاخه و پس از دادن هزینه حمل در کارخانه خود، کارهای فرآوری و بسته بندی را روی آن انجام می دهند با وجود اینکه هزینه حمل را از جیب پرداخت باید بکنند اما این کار را برای تامین نیاز مشتری خود باید انجام دهند.

نکته بسیار مهمی که در مورد کشمش طلایی در ایران وجود دارد این است که اولاً باید بی هسته باشد و ثانیا دانه‌های محصول هر چقدر بیشتر به رنگ زرد و طلایی متمایل شود کیفیتی بالاتر و هر چقدر دانه های غیر از رنگ زرد در میان کشمش های درون کارتون باشد طبیعتاً کیفیت پایین تر و قیمتی پایین تر خواهد داشت.

موضوع مهمی را در نظر بگیرید، متاسفانه خیلی از کارخانه داران و عرضه کنندگان کشمش طلایی در ایران تصاویر و فیلم‌هایی را برای مشتری خود چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌فرستند که محصول را جلوی نور آفتاب و یا نور چراغ فیلمبرداری و عکسبرداری می کنند و این باعث می شود که تمام دانه های کشمش زرد رنگ شود در صورتی که واقعیت امر این چنین نیست.

فروش کشمش طلایی درجه ۱ از کارخانه بناب

فروش کشمش طلایی درجه 1 از کارخانه بناب در این مجموعه امکان‌ پذیر است اما با این تفاوت که بار به صورت فله از بارگاه‌ داران و باغداران بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی که باکیفیت‌ ترین نوع کشمش طلایی را در کشورمان تولید می‌ کنند خریداری و در این کارخانه یعنی مجموعه تولیدی کشمش آراد بوجاری و بسته‌ بندی می‌ شود.  کشمش طلایی در کشورمان به دو صورت تولید می‌ شود یکی همانی است که انگور پس از آغشته شدن به مایع تیزاب از بارگاه و داربست‌ های فلزی یا چوبی آویزان شده تا روند خشک شدن آن طی نهایتاً ۵ روز اعمال شود آن هم توسط نور خورشید و در حین خشک شدن به آن دود گوگرد می‌ زنند و این عمل ممکن است چندین بار تکرار گردد به این صورت بار باکیفیت و خوشرنگ تولید می‌ شود. 

اما حالت دیگر زمانی است که که انگور پس از آغشته شدن به مایع تیزاب داغ به جای آویزان شدن درون سبد و توری مشبک ریخته شده و به این صورت به آن گوگرد می‌ زنند طبیعتاً محصول دومی کیفیت و مرغوبیت بالایی ندارد چون رنگ‌ های متفاوتی در طی گوگردزنی تولید می‌ گردد، روش اول در بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی و تاکستان استان قزوین تولید می‌ گردد و روش دوم در ملایر استان همدان تولید می‌ شود. برای اطلاع از قیمت کشمش بوانات شیراز با ما تماس بگیرید.

تقریبا همه مشتریان و تمامی خریداران انواع کشمش در کشورمان به خوبی می‌ دانند که اگر کشمش طلایی درجه 1 را بخواهند باید نمونه بارگاهی را خریداری کنند و اگر کشمش را به عنوان مثال برای کشورهایی نظیر عراق، بلاروس، روسیه و اوکراین بخواهند تولیدات ملایر بسیار به کارشان خواهد آمد چرا که با وجود ارزان‌ تر بودن، کشمش اشاره شده می‌ تواند مناسب مشتریانی باشد که بار کم کیفیت البته با قیمتی ارزان می‌ خواهند. البته توجه داشته باشید ماهیت انگور هر دو محصول یعنی محصول دو منطقه از ایران دقیقاً یکی است اما روال تولید آن باعث می‌ گردد که یکی مرغوب و باکیفیت شود و دیگری کم کیفیت و ارزان قیمت.

کارخانه‌ های بسیاری در شهر بناب و ملکان استان آذربایجان کار بوجاری و بسته‌ بندی کشمش‌ های اشاره شده را انجام می‌ دهند اما چون در تاکستان استان قزوین چند سالی هست که کشمش انگوری یا همان طلایی به صورت بارگاهی تولید می‌ شود برخی از کارخانه داران تاکستانی هم در زمینه تولید محصول اشاره شده فعالیت دارند که یکی از آنها مجموعه تولیدی کشمش آراد است و شاید بزرگترین تولیدکننده و فروشنده کشمش اشاره شده در شهر تاکستان همین مجموعه باشد چرا که سابقه صادرات به کنیا، الجزایر، لبنان، کویت، گرجستان و ارمنستان هم در کارنامه صادراتی خود دارد و شاید اگر قیمت کلی کشمش انگوری یا همان طلایی در کشورمان روند منطقی‌ تری داشت به راحتی می‌ توانستیم بازارهای زیادی را در دنیا تسخیر کنیم اما متاسفانه به علت اینکه قیمت کشمش در کشورمان دست کارخانه‌ دار و باغدار نیست و به نوعی دست دلال آن هم دلال‌ های میلیاردی و صد البته بی‌ سواد مشخص می‌ شود باعث گردیده ما هر ساله درصد قابل توجهی از مشتریان این کشمش را در دنیا از دست بدهیم.

کیفیت کشمش طلایی ایرانی به واقع بالاست و مشتریان بسیار زیادی تا همین چند سال پیش سفارشات بسیاری به کارخانه‌ های کشمش در ایران می‌ دادند اما به علت عدم همخوانی قیمت با نرخ جهانی باعث شده میزان صادرات آن افت چشمگیری داشته باشد و حتی بگوییم از عید ۱۴۰۲ به بعد یعنی تا شهریور همین سال عملاً هیچ محصول انگوری از کشورمان صادر نگردیده به علت اینکه قیمت آن حتی به ۱۲۰ هزار تومان هم در بالاترین کیفیت رسید و بی تعارف کیفیت قسمتی از کار است اما مهم‌ تر از آن قیمت محصول است قیمت باید بخواند و اگر هماهنگی نداشته باشد قطعاً خریدار دیگر به سمت تهیه آن نخواهد رفت، چه ایرانی باشد و چه غیر ایرانی.

اگر شما خریدار محصول اشاره شده هستید توجه داشته باشید عموماً کشمش اشاره شده یعنی بالاترین کیفیت ممکن محصول طلایی در کشورمان برای کشورهای عربی متمول صادر می‌ گردد، شما اگر با مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی ارتباط تلفنی بگیرید و یا در یکی از شبکه‌ های اجتماعی با ایشان صحبت داشته باشید می‌ توانید اقدام به دریافت فیلم و عکس و اطلاعات تکمیلی در مورد آن باشید اگر قیمت را تایید کردید حتماً برای بار اول حضوری به کارخانه بیایید محصول را از نزدیک ببینید و به صحبت‌های تکمیلی ادامه دهید. توجه داشته باشید که متاسفانه اعتبار نرخ‌ ها فقط ۲۴ ساعت است می‌ دانیم اصلاً منطقی نیست اما دست هیچ کارخانه‌ داری هم نیست چرا که کارخانه‌ ها ماده اولیه خود را از باغدار یا حتی از دلال تامین می‌ کنند و خود تولیدکننده و تبدیل کننده انگور به کشمش نیستند اگر قیمت ماده اولیه بالا رود قطعاً نرخ خروجی آن در کارخانه هم بالا خواهد رفت.

قیمت کشمش طلایی درجه ۱ از کارخانه بناب

در حال حاضر که با شما صحبت می‌ کنیم یعنی اواسط شهریور ۱۴۰۲ قیمت کشمش طلایی درجه 1 از کارخانه بناب اگر همچنان موجود باشد به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان می‌ رسد که در بالا هم به این پرداخته شد با این قیمت امکان صادر کردن آن تحت هیچ عنوانی وجود ندارد اما باید توجه داشته باشید فصل جدید کمتر از یک ماه دیگر شروع می‌شود و پیش‌ بینی ما قیمت کشمش بناب یا بهتره بگوییم بارگاهی به حدود ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید یا حتی کمتر از این میزان، که در این صورت امکان صادر کردن آن وجود دارد یعنی با این قیمت صرفه برای تاجر یا شرکت بازرگانی دارد که بتواند آن را صادر کند. برای اطلاع از بهترین کارخانه کشمش تاکستان قزوین با ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید با وجود اینکه قیمت انواع کشمش در کشورمان رشد بسیار زیادی طی چند سال اخیر کرده اما باید بپذیرید از شروع کرونا در سرتاسر کشورهای دنیا به نوعی با بحران قیمتی مواجه شده اند و به این معنی نیست که فقط در ایران بوده که نرخ ها افزایش زیادی به خود دیده پس با بازاریابی مناسب حداقل می‌ توان کشورهای عربی را ترغیب به خرید کشمش طلایی از ایران کرد و با توجه به اینکه رابطه ایران با عربستان به عنوان مهمترین کشور عربی در دنیا مساعد گردیده و این کشور همیشه از واردکنندگان کشمش در دنیا شناخته می‌ شود می‌ توان برای فروش به کشور عربستان که قطعاً از این کشور به کشورهای دیگری هم می‌ توان برنامه‌ ریزی نمود صادرات کشمش اشاره شده را انجام داد.

علاوه بر کشورهای عربی علی الخصوص آنهایی که در مجاورت ایران قرار دارند کشورهای شمالی ایران نظیر ارمنستان، گرجستان و ترکیه هم از واردکنندگان محصول اشاره شده به شمار می‌ روند و همیشه جنسی را که خریداری می‌ کنند همان نوع بارگاهی و با کیفیت بناب و ملکان و تاکستان است و از تولیدات ملایر به هیچ عنوان استفاده نخواهند کرد. با وجود اینکه به عنوان مثال کشور گرجستان جز کشورهای متوسط رو به پایین اتحادیه اروپا محسوب می‌ شود اما به کرات وقتی که نمونه جنس برای این کشور فرستادیم فقط نمونه بارگاهی و سوپر کشمش طلایی مورد موافقت حاصل شد و از تولیدات ملایر اصلاً استفاده نمی‌ کنند و خرید و فروشی برای آن ندارند.

یکی از معضلات سفارش هر نوع کشمشی در ایران حداقل طی چند سال اخیر این است که ممکن است در یک پارت شما با یک قیمتی ثبت سفارش کنید و بار را تحویل بگیرید اما در پارت بعدی یعنی سفارش بار بعدی ممکن است افزایش قیمت به آن بخورد و حتی تلاش شما برای جا انداختن محصول اشاره شده به نتیجه نرسد این بزرگترین چالشی است که ما در حال حاضر در کشورمان برای امر صادرات با آن مواجه هستیم. 

خیلی خوب می‌ شد اگر حداقل افزایش قیمت‌ ها فصلی اتفاق می‌ افتاد نه اینکه ۵ ماه قیمت یک محصول ثابت بماند اما طی ۵ روز به راحتی چندین بار افزایش قیمت به آن بخورد که هیچ دلیل و علت منطقی هم پشت آن نیست کافیست یک خبر سیاسی یا اقتصادی به بازار شوک وارد کند چون  متاسفانه خیلی از بارهایی که باغدار و کشاورز آن را تولید می‌ کند، دلال خریداری آن هم با پول نقد انجام می‌دهد و مترصد چنین فرصتی است که بتواند محصولی را که با قیمتی ارزان‌ تر خریده با قیمتی گرانتر در بازار عرضه کند و چون هیچ نظارتی در این مورد وجود ندارد هر ساله تعداد این دلال‌ ها بیشتر و بیشتر هم شده است با وجود اینکه درصد قابل توجهی از آنها ضررهای میلیاردی کرده اند اما همچنان این کار را انجام می‌ دهند.

توجه داشته باشید توصیه می‌ کنیم برای خرید کشمش اشاره شده حضوری به کارخانه تشریف فرما شوید حالا هر مجموعه تولیدی که باشد. مهمترین آیتم در بحث بررسی محصول اشاره شده تعداد دانه‌های زرد در میان یک کارتون کشمش است و شما این مورد را باید حضوری در کارخانه بررسی کنید و خیلی به نمونه کیلویی یا نیم کیلویی اکتفا نکنید به واقع این محصول حساس‌ ترین نوع کشمش تولید شده در کشورمان است و از جنبه‌های مختلف ممکن است مورد نقد و بررسی قرار بگیرد اما جالب آنکه در این مجموعه یعنی مجموعه تولیدی کشمش آراد بارها صادرات محصول اشاره شده را بدون اینکه خریدار به کارخانه بیاید انجام داده‌ ایم یعنی هر نوع تستی که نیاز باشد ایشان متوجه شود که عیار بار در چه میزانی است برایش گرفته و تضمین می‌ دهیم بار ارسالی با آن نمونه فیلم یا عکسی که برای مشتری در آن طرف مرزها از طریق شبکه‌ های اجتماعی فرستاده‌ ایم مطابقت داشته باشد.

بهترین راه برای خریدار یا شرکت بازرگانی که چه در داخل کشورمان باشد و چه در خارج از ایران اینکه اگر برای پارت‌ های متعدد محصول اشاره شده یا هر نوع کشمش دیگری را بخواهد این است که با پرداخت مبلغ ۴۰ درصد کل معامله، بار فله از باغدار برای تامین سفارش‌ های اشاره شده خریداری و به کارخانه آورده می‌ شود و هرگونه افزایش قیمتی دیگر بعد از خرید اشاره شده به نرخ محصول فوق بخورد دیگر شامل حال شما نخواهد شد شاید برای کسی که در داخل ایران باشد این رقم قابل توجه است اما برای کسی که آن طرف مرزها سکونت و فعالیت دارد قابل توجه نیست و امکان پرداخت آن را به راحتی دارد البته اگر می‌ خواهد افزایش قیمت به سفارش‌ های آتی خودش نخورد. برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی خرمدره با ما تماس بگیرید.

خرید عمده کشمش طلایی درجه 1

خرید عمده کشمش طلایی درجه 1 در مجموعه تولیدی کشمش آراد ممکن است و مشتریان می‌ توانند به صورت حضوری در کارخانه و یا غیرحضوری در هر جایی از دنیا که هستند خرید خود را ثبت نمایند، شماره تماس مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی را در صفحات این سایت قرار دادیم تا شما بتوانید به صورت مستقیم با ایشان ارتباط بگیرید، استعلام قیمت به روز نمایید و یا هرگونه سوال در مورد ثبت سفارش این نوع کشمش داشته باشید را با ایشان مطرح کنید. قطعاً ایشان پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و در ادامه اگر مایل به همکاری بودید قطعاً از اینکه مشتری جدیدی به مشتریان دیگرمان اضافه می‌ شود خرسند خواهیم بود.

مجموعه تولیدی کشمش آراد به صورت کلی چهار نوع کشمش دارد که عبارتند از کشمش پلویی سیاه یا آفتابی که برای بازار داخل کاربرد دارد، کشمش پلویی قهوه‌ای روشن که به آن تیزابی می‌ گویند و هم برای بازار داخل کاربرد دارد و هم صادرات، کشمش پلویی قهوه‌ای تیره که به آن خرمایی می‌ گویند که در واقع همان تیزابی است که به آن گوگرد نزده‌ اند محصول اشاره شده هم برای بازار داخلی فروش می‌ رود و هم جهت صادرات و در انتها کشمش پلویی زرد که در واقع نام دیگر آن طلایی است محصول ۱۰۰ درصد صادراتی که بالاترین کیفیت آن در این مجموعه تولید می‌ گردد، هر چند برای مشتریانی که به دنبال خرید محصولی کم کیفیت و در عین حال ارزان قیمت می‌ گردند که عموماً انتخاب آنها بار ملایر است آن هم در این مجموعه تولید شده و برای مشتریان عرضه می‌ گردد. طبیعتاً وظیفه هر کارخانه‌ دار و تولیدکننده این است که بتواند نیاز خریدار خود را تامین کند چه با دادن جنس باکیفیت که قیمتی در خور دارد و چه جنس کم کیفیت که طبیعتاً قیمتی ارزان‌ تر هم به خود اختصاص می‌ دهد.

چون سابقه صادرات انواع کشمش علی الخصوص کشمش طلایی در این مجموعه بارها و به کرات و به کشورهای مختلفی صورت گرفته تجربه کافی را در مورد اکثر کشورهای واردکننده این نوع محصول در اختیار داریم که می‌ توانیم با شما به اشتراک بگذاریم. محصول اشاره شده در کارتون‌ های ۱۰ کیلویی خالص پر می‌ گردد که برای برخی از مشتریان که به دنبال خرید آن در کارتون ۵ کیلویی خالص هستند هم این مورد امکان‌ پذیر است و برایشان می‌ توانیم این موضوع را انجام دهیم. لازم به ذکر است اگر شما بسته‌ بندی ۵ کیلویی خالص بخواهید اندکی افزایش قیمت به نرخ خروجی بار خواهد خورد که در حال حاضر یعنی اواسط شهریور ۱۴۰۲ حدوداً کیلویی ۷۰۰ تومان خواهد بود. برای اطلاع از قیمت کشمش آفتابی خشک با ما تماس بگیرید.

موضوع دیگر این است که توجه داشته باشید کارتون‌ های صادراتی در این مجموعه به دو صورت است یا لمینت شده است و یا به صورت چاپی و به صورت کلی این مجموعه ۴ برند در اختیار دارد که هیئت مدیره تشخیص می‌ دهد کدام برند را برای کدام کشور بسته‌ بندی و به فروش برساند و از همه مهمتر امکان اینکه شما بتوانید در بسته‌ بندی‌های خودتان کشمش اشاره شده را خریداری کنید هم وجود دارد که مورد اشاره شده موارد بسیاری دارد که نیاز است که با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید تا بتواند شما را راهنمایی کند.

طبیعتاً یک سری هزینه‌ ها باید از جانب شما انجام شود آن هم برای طرح و کلیشه اشاره شده و یک سری مراحل اداری دارد که آن را ما برای شما انجام می‌ دهیم که به آن ظرفیت خالی می‌ گویند و تا زمانی که با این مجموعه بخواهید کار کنید می‌ توانید از این قابلیت ویژه مجموعه تولیدی کشمش آراد بهره‌ مند گردید و ما زمانی که بخواهیم بار را درون کارتون خودمان پر کنیم هزینه کارتون از قیمت خروجی بار کسر و به جای آنکه در کارتون این مجموعه پر شود در کارتون شما پر خواهد شد.

موضوع دیگر این است که توجه داشته باشید محصول اشاره شده به رنگ زرد درون کارتون بسیار حساس است به عنوان مثال اگر تعداد دانه‌ های زرد واقعی درون یک کارتون کشمش به ازای هر ۱۰۰ عدد به حدود ۷۵ عدد برسد یک نرخی دارد و اگر تعدادش به ۶۵ عدد برسد نرخی ارزان‌ تر و این بستگی به عیار خریدار شما دارد که جنس باکیفیت با عیار بالا بخواهد یا جنس کم کیفیت با قیمت پایین، به گونه‌ ای که در ملایر به این صورت است که ممکن است تعداد دانه‌های زرد درون یک کارتون به ازای هر ۱۰۰ عدد کشمش به ۴۰ عدد برسد که طبیعتاً خروجی کار خیلی باکیفیت نخواهد شد و از اینکه رنگ‌ های دیگری نظیر سبز، قرمز و یا سفید درون آن بیشتر نمایان شود باعث می‌ گردد عیار بار پایین بیاید و طبیعتاً مناسب مشتریانی است که برای شمال روسیه، اوکراین، بلاروس یا عراق بار مورد نظر را بخواهند.

انواع کشمش طلایی درجه ۱ در ایران

ایران از تولیدکنندگان اصلی انواع کشمش طلایی در دنیا محسوب می‌ شود و محصولات آن یا به صورت گرد و بیضی شکل هستند که در مورد آن بسیار صحبت شد و یا کشیده و قلمی اما آیا نوع دوم هم در مناطق اشاره شده تولید می‌ گردد؟ در پاسخ باید بگوییم خیر چرا که نوع انگور اشاره شده متفاوت است اما به علت آویزان شدن انگور و اینکه شکل ابتدایی آن کمی بیضی شکل است باعث می‌ گردد شکل کشمش پس از اینکه خشک گردید به صورت کشیده شود محصول اشاره شده در کاشمر و خلیل آباد استان خراسان تولید می‌ گردد و به مانند محصول پلویی زرد که در مورد آن صحبت کردیم فقط برای صادرات مورد استفاده قرار می‌ گیرد چون به صورت کلی مردم ایران خیلی رابطه خوبی با کشش‌ هایی که در آنها از گوگرد استفاده می‌ شود ندارند.

پس انواع کشمش طلایی درجه 1 در ایران را می‌ توان یک نمونه همان گرد و بیضی شکل که به آن پلویی زرد می‌ گویند که نام‌ های دیگری نظیر انگوری یا کالیفرنی دارد نام برد و دیگری محصولی که  قلمی و کشیده است و مربوط به کاشمر و خلیل آباد استان خراسان بوده و تولید انحصاری این منطقه از کشورمان می‌ باشد اما متاسفانه باز هم به علت بی‌ تدبیری‌ های مکرر مسئولین اقتصادی کشور و به علت اینکه ما دائماً در حال از دست دادن بازارهای متنوع برای خرید کشمش ایرانی هستیم تاجران افغان چند سالی است که یاد گرفته اند به ایران می‌ آیند و محصول اشاره شده را در حجم وسیعی از مناطق گفته شده خریداری می‌ کنند و در کشور خود با برند خود در بازار جهانی عرضه می‌ کنند یعنی واقعاً این حجم از بی‌ تفاوتی نسبت به تولید درجه 1 یک کشور از سمت مسئولین جای تعجب دارد.

ما به راحتی می‌ توانستیم بازار دنیا را با کشمش ایرانی قبضه کنیم فراموش نکنید تا چند سال پیش ما جز سه صادر کننده برتر انواع کشمش در دنیا بودیم اما الان به سختی جز ۱۰ تای اول قرار می‌ گیریم و متاسفانه هر سال هم بدتر می‌ شود و هیچ قانون یا تبصره‌ای برای بهتر شدن شرایط صادراتی این محصول ارزآور تا به حال اتفاق نیفتاده اما  مجموعه‌ ای که رسالتش فروش ماده تولیدی خود باشد برایش فرقی نمی‌ کند در هر صورت تلاش خود را می‌ کند برای به دست آوردن سهمی از بازار داخل و صادراتی که یکی از همین مجموعه‌ ها، مجموعه تولیدی کشمش آراد می‌ باشد که حتی در شرایط سخت تحریمی هم سابقه صادرات به کشورهای متعددی از شمال آفریقا، شمال ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس داشته و حتی به آلمان و هلند هم این مجموعه فروش کشمش و مویز انجام داده که واقعاً جای تحسین دارد که هر میزان ارزی که بتوانیم وارد کشور کنیم فرقی ندارد ما باشیم یا هر مجموعه تولیدی دیگر.

توجه داشته باشید که کشمش طلایی پلویی به صورت بدون هسته و بدون دانه تولید می‌ شود اما نمونه دیگر که در کاشمر و خلیل آباد تولید می‌ گردد مخلوطی از دانه دار و بی دانه خواهد بود و درون کارتون از هر دو نوع باید موجود باشد و نمی‌ توان دانه‌ دارها را از بدون دانه جدا کرد.

زمانی که شرایط کار خوب بود و بازار به معنی واقعی خوب پیش می‌ رفت در این مجموعه حتی کشمش سبز و کشمش طلایی قلمی که هر دو از تولیدات استان خراسان رضوی هستند هم بسته بندی و عرضه می‌ شدند و در میان بارهای صادراتی که از این مجموعه به آن طرف مرزها می‌ رفت، این بار هم در آنها موجود بود اما به واقع در حال حاضر بازار اصلاً داغ نیست و نمی‌ صرفد برای کارخانه‌ داری که در تاکستان استان قزوین است بار را از مناطق اشاره شده به صورت فله خریداری و در اینجا یعنی تاکستان کارهای بوجاری و بسته‌ بندی روی آن انجام گیرد توجه داشته باشیم حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و طبیعتاً این میزان فاصله حداقل کیلویی ۲۰۰۰ تومان صرف هزینه حمل خواهد شد از طرفی برای این مجموعه حداقل طی سال‌ های گذشته سفارشات خوبی از محصول اشاره شده صورت می‌ گرفت اما در حال حاضر به این صورت نیست و مشتریان این مجموعه همان انواع کشمش پلویی تولیدی کشمش آراد را می‌ خواهند که در چهار نوع می‌ باشد و سه تای آن صادراتی بوده و مشتریان زیادی در دنیا دارد.

در هر صورت کشورهای عربی مشتری خرید کشمش طلایی هستند چون رنگ محصولات اشاره شده به صورت زرد هست و مردمان عرب علاقه زیادی به این نوع رنگ دارند اما تا زمانی که نرخ آن با نرخ جهانی نزدیکی نداشته باشد صادرکردن سخت و سخت‌ تر خواهد شد. مهم‌ ترین آیتم در بحث صادرات باید بپذیریم اول قیمت است، نرخ است که می‌ تواند خریدار را پای میز معامله بیاورد و در ادامه شما می‌ توانید با اهدای کیفیتی در خور مشتری را ترغیب کنید که از شما جنس را خریداری کند.

کشمش طلایی درجه 1 بناب در بازار

برای خرید کشمش طلایی درجه 1 بناب در بازار شما باید کارخانه‌ ای را پیدا کنید که محصولات اشاره شده را با کیفیت بالا در خط تولید خود آماده می‌ کند و به صورت مستقیم و بدون واسطه تولیدات خود را در بازار عرضه می‌ کند، کارخانه‌ های بسیاری در ایران هستند که کشمش اشاره شده را تولید می‌ کنند اما اینکه کدام یک، کیفیتی مناسب‌ تر و قیمتی رقابتی تر دارند و اینکه رفتار حرفه‌ ای در تجارت را به خوبی می‌ شناسند و آن را انجام می‌ دهند این دیگر بستگی به شما دارد که پیدا کنید آن مرکز تولیدی را، قطعاً اگر به دنبال کار کردن و فروش محصول اشاره شده در بازار صادراتی هستید شما باید با کارخانه‌ های بسیاری ارتباط بگیرید و از هر کدام استعلام قیمت و کیفیت داشته باشید اما مهمتر از همه این‌ ها، رفتار یک کارخانه‌ دار یا تولیدکننده است که باعث می‌ گردد یک خریدار یا مشتری خیالش از بابت تامین بار راحت باشد نه اینکه همش استرس این را داشته باشد تا اینکه بار به مقصد برسد.

یکی از ویژگی‌ های این مجموعه یعنی مجموعه تولیدی کشمش آراد این است که به مشتری این اجازه را می‌ دهد که پس از ثبت سفارش هر زمان که خودش مایل بود در خط تولید حضور داشته باشد امکانی که تقریباً هیچ یک از کارخانه‌ های کشمش در ایران به شما نخواهند داد ولی شما می‌ توانید با هماهنگی کردن با مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی این امکان را داشته باشید که در خط تولید کارخانه برای فرآوری و بوجاری کشمش حضور داشته باشید و برای مشتری خودتان فیلم و عکس تهیه کنید تا خیال ایشان هم از دریافت جنس باکیفیت راحت باشد. برای اطلاع از قیمت مویز فخری با ما تماس بگیرید.

در بناب و ملکان روی هم رفته حدود ۳۰ کارخانه بوجاری و بسته‌ بندی کشمش وجود دارد که محصولات اشاره شده را در کنار کشمش‌ های دیگری نظیر تیزابی و آفتابی آماده می‌ کنند همه آنها یک نوع رفتار ندارند و یک نوع کیفیت کشمش هم نمی‌ توانند تولید کنند پس شما باید به کارخانه‌ های مختلف رفته نمونه جنس بگیرید و بدون آنکه نرخ آن را به کارخانه دیگری بگویید  قیمت نمونه اشاره شده را از مراکز مختلف استعلام بگیرید و سپس برای خرید اقدام نمایید.

مجموعه تولیدی کشمش آراد هم یکی از تولیدکنندگان انواع کشمش از جمله کشمش طلایی درجه 1 در ایران می‌ باشد که علاوه بر محصول بارگاهی که کیفیت بی‌ نظیری دارد و استاندارد بالا را که بیان کردیم رعایت می‌ کند یعنی همان که در هر 100 دانه کشمش درون کارتون باید حدود ۷۵ الی ۸۰ دانه، زرد و طلایی واقعی باشد بلکه می‌ تواند جنسی را در حد بار ملایر آماده کند یعنی محصولی که حدود ۴۰ عدد از ۱۰۰ عدد کشمش درون کارتون زرد و طلایی باشد و این یعنی اینکه بتوانیم نیاز مشتری را به هر گونه جنس و کیفیت است، تامین کنیم چون طبیعتاً هر نوع کیفیتی یک قیمت مخصوص به خود را دارد. یکی جنس باکیفیت که طبیعتاً قیمتی بالاتر است را می‌ خواهد و یکی جنسی می‌ خواهد که بتواند نیازش را تامین کند حال با دادن مرغوبیتی که پایین است و قیمت آن هم ارزان.

اگر شما یک بار به کارخانه بیایید یعنی مجموعه تولید کشمش آراد را از نزدیک ببینید در جلوی شما کیفیت‌ های متفاوتی قرار داده می‌ شود تا حضوراً ببینیدچه کیفیت‌ هایی را می‌ توانیم آماده و تولید کنیم وقتی که نمونه را از نزدیک ببینید به بررسی کیفیت‌ های مختلف آن خواهید پرداخت و چون ما در کنار شما هستیم کامل توضیح خواهیم داد که در چه رنج کیفیتی با چه قیمتی به شما بار را تقدیم کنیم، خوبی کشمش طلایی این است که می‌ توان گسترده‌ای از کیفیت را آماده کرد و به مشتری تقدیم کرد و هر چقدر روی تعداد دانه‌ های زرد و طلایی بیشتر مانور بدیم، روی قیمت خروجی بار هم می‌ توان محاسبات گسترده‌ای انجام داد و آنها را تقدیم شما نمود.

متاسفانه به خاطر بدعهدی‌ های متعددی که خیلی از کارخانه‌ داران کشمش از جمله یکی از همین همکاران ما در  استان قزوین انجام می‌ دهند باعث گردیده، دید برخی از مشتریان آن طرف آبی نسبت به جنس ایرانی مخدوش شود به این صورت که همین ابتدای تابستان ۱۴۰۲ بود که چندین کانتینر از محموله فوق از کشوری که بار به آنجا ارسال شده بود برگشت خورد که علت برگشت فقط به خاطر دادن جنسی کم کیفیت و متفاوت با آنچه که در چند ماه پیش به مشتری داده بودند، بود. 

شما اگر به عنوان یک کارخانه‌ دار دلسوز خریدار خود نباشید همین اتفاق‌ها بارها و بارها پیش خواهد آمد به عنوان مثال در همین تابستان ۱۴۰۲ و زمانی که عملاً موجودی بار کشمش طلایی دست فله‌ داران و بارگاه داران ناچیز و با موجودی بسیار کم بود سفارش‌ های زیادی به این مجموعه گردید اما به همه آنها گفته شد در حال حاضر نه تنها قیمت محصول بسیار بالاست و عملاً همخوانی ندارد با نرخ جهانی آن در دنیا، بلکه کیفیت بار هم تا حدود ۱۵ درصد نسبت به اول فصل کاهش داشته و تولید محصول اشاره شده طبیعتاً نمی‌ تواند به صرفه باشد مشتری ممکن است به خاطر همین حرف دست نگه دارد و سفارش خود را برای شروع فصل بگذارد فصلی که از مهر ۱۴۰۲ به بعد شروع خواهد شد.

کشمش طلایی درجه ۱ از کارخانه بناب

قرار نیست همیشه کشمش طلایی درجه یک از کارخانه بناب یا ملکان بیرون بیاید کافیست شما علم کافی در مورد بوجاری و فرآوری محصول اشاره شده را داشته باشید در هر جای دیگر ایران هم می‌ توانید کشمش مورد نظر را با کیفیت بالا آماده کرده و برای مشتری عرضه کنید. به عنوان مثال با وجود اینکه کشمش سبز و زرد قلمی مربوط به کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی است تا ۵ یا ۶ سال پیش خیلی از کارخانه‌ داران در تاکستان محصول اشاره شده را به صورت فله از آنجا تهیه می‌ کردند و در کارخانه خودشان بوجاری می‌ کردند در صورتی که حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله بین دو مرکز اشاره شده می‌ باشد پس اینکه یک محصول فقط مربوط و مخصوص به یک ناحیه از ایران است و فقط همان ناحیه می‌ تواند آن را تولید کند باید بگوییم خیر اصلاً به این صورت نیست. در شهر تاکستان هم تا چند سال پیش کشمش انگوری طلایی یا همان محصول فله‌ ای کشمش زرد طلایی توسط کشاورزان تولید نمی‌ شد اما در این چند سال برخی‌ها با احداث بارگاه اقدام به تولید کشمش اشاره شده با همان کیفیت کرده اند.

جنس انگور برای تولید کشمش طلایی دقیقاً همان نوع بیدانه‌ ای است که در تاکستان تولید می‌ شود، در ملایر تولید می‌شود و در بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی هم تولید می‌ شود و فقط شیوه‌ های تولید باید مثل هم باشد تا دقیقاً یک نوع محصول را پدید آورند حال یکی با حساسیتی بالا آن را آماده می‌ کند که خروجی کار با کیفیت خوش رنگ از آب در می‌ آید و یکی خیر به این صورت عمل نمی‌ کند و طبیعتاً خروجی بارش مطابق با تلاشی است که برای بار اشاره شده انجام می‌دهد.

به عنوان مثال هستند باغدارانی که در کنار هم باغ انگور دارند هر دو کشمش آفتابی تولید می‌ کنند چرا کیفیت یکی بالاتر و دیگری پایین‌ تر است چون برای تولید کشمش آفتابی قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و کافیست انگور پس از چیده شدن در مقابل آفتاب پهن گردد حال یکی آن میزان زمانی که قرار است انگور پهن شود را پهن نمی‌ کند و منتظر نمی‌ ماند و یا ممکن است با سایر انگورهای خود که هسته دار به عنوان مثال ممکن است فخری یا عسکری باشند مخلوط و با هم خشک می‌ کند طبیعتاً در خروجی بار اثر خود را خواهد گذاشت.

چون ماده اولیه که همان کشمش باغدار و کشاورز است و دارای دم و شاخه می‌ باشد و ممکن است به آن خس و خاشاک هم چسبیده باشد بسیار مهم است در این مجموعه همیشه سعی شده با باغدارانی کار شود که در کار خود قدرتمند ظاهر می‌ شوند و گرنه حتی ممکن است باری به این کارخانه بیاید که حتی ارزان‌ تر باشد اما کیفیت آن، بالا نیست و به همین جهت خرید را از شخص اشاره شده انجام نمی‌ دهیم تا در خروجی بارمان اتفاق ناگواری نیفتد. برای اطلاع از قیمت کشمش ملکان با ما تماس بگیرید.

به عنوان مثال یک بار در اوایل دی ۱۴۰۱ بود که برای تامین یکی از مشتریان خودمان که حدود ۳ کانتینر بار را برای ازمیر ترکیه می‌ خواست قرار بود بار آماده کنیم یکی از باغدارانی که برای بار دوم بود با ایشان کار می‌ کردیم بار خود را به کارخانه آورده و چک خود را دریافت کردند پس از آنکه فردا صبح خواستیم شروع به کار کنیم و گونی‌ ها را باز کردیم متوجه شدیم که در وسط بار درون گونی لوله بخاری کار گذاشته اند و درون آن پر از خس و خاشاک و سنگریزه و ضایعات کشمش کرده اند و لوله را بیرون آورده و به همان صورت گونی را گره می‌ زنند و متاسفانه این کلاهبرداری‌ ها را برخی از باغداران و دلال‌ های کشمش انجام می‌ دهند تا به خیال خود سود بیشتری عایدشان شود و متاسفانه همین موضوع باعث گردیده که معامله مورد نظر ما با شخص اشاره شده لغو شود چون مهلت تولید محصول طلایی فوق الذکر به اتمام رسیده بود و ما به خاطر بدعهدی آن باغدار دیگر نتوانستیم بار را در مدت زمان مشخص به دست مشتری برسانیم.

توجه داشته باشید که فصل جدید یعنی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ کمتر از یک ماه دیگر شروع می‌ شود و در حال حاضر که در ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ هستیم همه به نوعی منتظر تعیین نرخ انگور در مناطق تولیدکننده این محصولات برای تولید کشمش هستیم که در حال حاضر پیش بینی می‌ شود قیمت فله کشمش طلایی به حدود ۱۰۰ هزار تومان درب کارخانه برسد و قیمت فله آن چیزی حدود ۷۵ هزار تومان برآورد می‌ شود. برای اطلاع از شرایط فروش کشمش ضایعاتی کاشمر با ما تماس بگیرید.

باید توجه داشته باشیم همیشه کشورهای عربی خریدار محصول اشاره شده هستند اگر قیمت کشمش برای سال جدید و فصل جدید منطقی باشد می‌ توان امیدوار بود که میزان صادرات این محصول شرایط نرمالی به خود بگیرد اما فقط در شش ماه ابتدایی سال و همیشه بعد از عید یعنی فروردین ۱۴۰۳ چون موجودی این محصول کم می‌ شود باز هم بازی دلالان شروع خواهد شد و افزایش قیمت‌ های بی‌حساب و کتاب را پیش بینی می‌ کنیم که امیدواریم هیچ وقت این اتفاق نیفتد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما