خرید از کارخانه کشمش طلایی ملکان

در این سایت مشتری و خریدار می تواند اقدام به خرید کشمش طلایی تولید ملکان از کارخانه به صورت مستقیم داشته باشد و این برای خریدار می تواند بسیار عالی بوده چرا که علاوه بر اینکه محصول تازه تهیه می کند بلکه با قیمت مناسب تری هم به دستش خواهد رسید.

خرید کشمش ملکان

کارخانه تولید کشمش طلایی مرغوب

در این سایت مشتری و خریدار می تواند به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارخانه تولید کشمش طلایی که برای صادرات بسیار مناسب است وارد مذاکره شده و خرید خود را درب کارخانه انجام دهد.

کشمش طلایی محصولی می باشد که در دو کیفیت متفاوت در کشورمان در دو منطقه متفاوت تولید می گردد که یکی ملایر استان همدان است و مناسب مشتریانی می باشد که به دنبال خرید بار ارزان در کنار کیفیت پایین می باشند و محصول ملکان و بناب استان آذربایجان شرقی هم مناسب مشتریانی است که محصول لوکس و با کیفیت می خواهند که طبیعتاً قیمتی در خور هم خواهد داشت.

مرکز تولیدی کشمش آراد با وجود اینکه در تاکستان استان قزوین فعالیت دارد اما برای این که نیاز مشتریان صادراتی خود را که چه در داخل و چه در خارج از کشور هستند تامین کند باید بهترین کشمش طلایی کشورمان را هم فرآوری و بسته بندی داشته باشد.

به همین جهت این محصول را به صورت فرآوری نشده و در کیسه از باغداران و بارگاه داران استان آذربایجان شرقی خریداری و در کارخانه خود کارهای فرآوری و بسته بندی را روی آن انجام داده و در کارتون های خود بسته بندی و به فروش می رساند.

برای اطلاع از قیمت کشمش پلویی طلایی با ما تماس بگیرید.

کارخانه کشمش طلایی ملکان

خرید کشمش طلایی ملکان

کشمش طلایی ملکان به صورت بی دانه و بی هسته می باشد و برای تولید آن انگور را از داربست های بزرگی در بارگاه آویزان می کنند که این کار پس از آغشته شدن محصول به مایع تیزاب انجام می‌گیرد و آفتاب نهایتاً یک هفته آن را تبدیل به کشمش می کند حالا زمانی است که باید به آن گوگرد بزنند تا محصول نهایی زرد و طلایی رنگ شود.

در زیر کشمش ها در بارگاه دود گوگرد را سوزانده تا این دود به نواحی مختلف کشمش برسد و اصطلاحاً روی آن بنشیند، حال محصول تولید شده آماده فرآوری در کارخانه های تولید و بسته بندی کشمش خواهد بود.

کشمش طلایی در کارتون های ۵ و ۱۰ کیلویی بسته‌بندی و به فروش می‌رسد و بهترین خریداران آن می توان به کشورهای عربی اشاره کرد که الجزایر، مصر، قطر، عمان، و امارات از بهترین مشتریان این محصول به شمار می روند.

لازم به ذکر است شما می توانید هم این محصول را درب کارخانه مجموعه تولیدی کشمش آراد در تاکستان خریداری کنید و یا اینکه با ارتباط گرفتن با مدیر فروش مجموعه جناب آقای مصطفی عینی سفارش خود را با پرداخت میزانی به عنوان بیعانه ثبت نموده، بار به گمرک مورد نظر فرستاده شده و تمامی اسناد از آنجا برای شما فکس یا ایمیل می شود. به محض مشاهده این اسناد اقدام به تسویه خواهد کرد و به این صورت بدون دردسر بار را در کشور خود دریافت می کنید.

برای اطلاع از قیمت مویز سیاه با ما تماس بگیرید.

کارخانه کشمش ملکان

یکی از مناطقی در کشورمان که انگور و کشمش در حجم وسیعی در اختیار دارد و از هر دو محصول هم جهت فروش در بازار داخلی بهره می گیرد و هم جهت فروش در بازار صادراتی شهر ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی است که در کنار این منطقه شهر بناب و مراغه هم بوده که این مناطق در کنار هم قطب تولید انگور و کشمش در استان آذربایجان شرقی می باشند.

همانطور که مستحضر هستید انگور علاوه بر فروش به صورت تازه خوری و به همان صورتی که چیده می شود حالت دیگری هم از آن بهره می گیرند که پس از خشک کردن انگور یا در آفتاب یا به وسیله تیزاب و سپس در آفتاب، تبدیل به محصولی می شود که به آن کشمش می گویند که این روند تولید را باغدار و کشاورز انجام می دهد، برعکس کشورهای پیشرفته که روال تولید آنها بر عهده کارخانه ها می باشد.

در این مناطق و شهرهای اشاره شده کارخانه های بسیاری حضور دارند که این کشمش ها را که فرآوری نشده و دارای دم و شاخه می باشد را خریداری کرده و در کارخانه و خط تولید خودکارهای بوجاری را روی آن انجام می‌ دهد. این کارها عبارتند از شستشو، دم کنی، سورت کردن، روغن زنی و بسته بندی و آن کشمش هایی که شما در بازار می بینید و جنس درجه یک و خوش رنگ و لعابی دارند در حقیقت خروجی کار کارخانه ها می باشند نه آن باری که کشاورز و باغدار آن را تولید می کند.

برای اطلاع از بهترین کارخانه کشمش تاکستان قزوین با ما تماس بگیرید.

به صورت کلی بیشترین میزان تولید کشمش این منطقه مربوط به دو محصول کشمش تیزابی و کشمش طلایی است محصولاتی که هم می توان برای فروش در بازار داخلی از آنها بهره جست و هم جهت صادرات بسیار از آن‌ها استفاده می‌ کنند اما اگر قرار باشد شاخص ترین و تاپ ترین محصول این منطقه را نام ببریم همان کشمش طلایی نام دارد که نام‌ های دیگری نظیر انگوری، پلویی زرد و کالیفرنیایی نیز دارد و در کارخانه کشمش ملکان به وفور آنها یافت می شوند.

این کارخانه ها پس از شستشو و سورت کردن کشمش آنها را درون کارتون بسته بندی می کنند که وزن متغیر دارد و ممکن است ۳، ۵، ۱۰ و حتی ۱۲ کیلویی باشد و آن محصولات سلفونی که شما در بازار می بینید مربوط به شرکت های واسطه ای است که این کشمش ها را از کارخانه ها خریداری کرده و درون سلفون خود بسته بندی آنها را انجام می دهد هرچند تا قبل از تحریم ها یعنی قبل سال ۹۷ قرار بر این بود که خیلی از کارخانه ها این نوع بسته بندی و دستگاه مربوط به آن را در کارخانه خود تجهیز کنند اما وقتی با آن شرایط مواجه شدند، قید این موضوع را زدند چرا که میزان صادرات ایران و کشمش آن روند نزولی به خود گرفته و عملاً صرفه زیادی برای کارخانه ها ندارد که این دستگاه را در کارخانه تجهیز کرده و کشمش ها را به صورت سلفونی بسته بندی و برای صادرات آنها اقدام کنند. اما سود بسیار بالایی برای این گونه بسته‌ بندی‌ها وجود دارد و اگر بازاری مشخص برای محصولات خود دارید حاشیه سود بسیار مناسبی تا حدود ۳۰ درصد نسبت به آن بسته بندی های کارخانه ها به خود اختصاص می دهد.

قیمت کشمش تیزابی ملکان

همانطور که در بالا به آن پرداخته شد یکی از محصولات منطقه ملکان استان آذربایجان شرقی کشمش تیزابی می باشد که این محصول هم برای فروش داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای کشورهای واردکننده انواع کشمش می تواند مناسب و مفید باشد که در پایین قیمت کشمش تیزابی ملکان را اشاره خواهیم نمود.

به صورت کلی محصول تیزابی منطقه ملکان مناسب خریدارانی است که جنس با کیفیت متوسط و قیمتی پایین تر از محصولاتی نظیر شهر تاکستان استان قزوین را بخواهند اگر کشمش کار کرده باشید به خوبی می‌ دانید که محصول تاکستان استان قزوین قوی ترین و باکیفیت ترین نوع کشمش تیزابی را در ایران به خود اختصاص می دهد و محصولات ملایر، ملکان، قوچان، زنجان و سایر نقاط تولیدکننده آن کیفیت پایین‌ تر و طبیعتا قیمتی پایین تر هم خواهند داشت.

به عنوان مثال در حال حاضر که در تابستان ۱۴۰۲ هستیم قیمت هر کارتون کشمش تیزابی جنس اعلا از تولیدات تاکستان قزوین در کارتون های ۹ کیلویی ۷۵۰ هزار تومان می باشد که جنس درجه یک آن ۷۱۰ هزار تومان قیمت می خورد. اگر همین دو کیفیت را از تولیدات ملکان بخواهید به ترتیب ۷۰۰ و ۶۵۰ هزار تومان قیمت می خورد پس مشخص است مناسب خریدارانی است که جنس ارزان قیمت می خواهند و قطعاً به دنبال کیفیت اعلا نیستند.

به صورت کلی رسالت کارخانه های کشمش در استان آذربایجان شرقی بیشتر تولید و فرآوری کشمش طلایی یا همان انگوری می باشد و کم پیش می‌آید کشمش تیزابی را نیز آماده کنند اما همیشه یک مجموعه تولیدی برای مشتریان خود انواع محصولات را آماده کرده و جلویش قرار می دهد تا ایشان باشد که انتخاب کند کدام محصول به کارش خواهد آمد و طبیعتاً مشتریان بسیاری برای محصول تیزابی در کشورمان وجود دارد.

قیمت های گفته شده برای انتهای فصل محسوب می‌ شود و همان طور که مستحضر هستید عموماً در تابستان هر سال به علت کمبود موجودی انواع کشمش نرخ ها ممکن است بی حساب و کتاب گران شود. برای شروع فصل یعنی اوایل مهرماه ۱۴۰۲ ممکن است کاهش قیمتی حتی تا حدود ۱۵ درصد هم داشته باشیم که باید دید میزان موجودی این نوع کشمش در استان آذربایجان شرقی به چه صورت خواهد بود چون پارامتر مهم تعیین قیمت کشمش، میزان موجودی آن است و هر چقدر موجودیش بیشتر باشد کاهش قیمت برای شروع فصل بسیار متصور خواهد بود.

محصول این منطقه یعنی کشمش تیزابی ملکان به صورت بدون دانه و بدون هسته بوده اما از رنگ خوب و یکنواختی رنگ مناسبی برخوردار نیست و به همین جهت هم قیمتی پایین تر از تولیدات تاکستان استان قزوین دارد. محصولات این منطقه عموما در همان مناطق شمالی کشورمان عرضه می گردد و به ندرت پیش می آید در بازار بزرگی نظیر تهران، اصفهان یا مشهد از تولیدات این منطقه از ایران استفاده گردد اما خوب همانطور که در بالا گفته شد محصول طلایی سه منطقه اشاره شده در ایران بهترین کیفیت ممکن را دارند و مشتریان بسیاری برای آنها در آن طرف مرزها وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت مویز سرخ بدون هسته با ما تماس بگیرید.

کشمش طلایی ملکان

کشمش طلایی ملکان از بهترین محصولات صادراتی کشورمان بوده که هر ساله حجم قابل توجهی از آن به کشورهای علی‌ الخصوص عربی صادر می گردد، کشورهایی که علاقه بسیار زیادی به رنگ زرد و طلایی دارند و حتی ثروتمندان آن ماشین خود را طلایی می‌ کنند و به همین جهت نیز علاقه وافری به محصول اشاره شده دارند.

برای تولید این کشمش انگور پس از چیده شدن به مایع تیزاب آغشته می شود و از داربست فلزی یا چوبی های متعددی آویزان شده تا نور آفتاب آن را خشک کند در انتهای کار دود گوگرد به اطراف آن زده می‌شود تا رنگ محصول زرد و طلایی شده و به این صورت گوگرد زدن، باعث می گردد یکنواختی رنگ زرد در میان این کشمش ها بیشتر نمایان گردد. 

بعد بارگاه داران و باغداران عزیز که این محصول را آماده کردند برای بوجاری به کارخانه ها می فروشند که طبیعتا آنها کارهای فرآوری و بسته بندی روی آن انجام می دهند و یا خود مستقیما برای صادرات آن اقدام می کنند و یا اینکه به تاجران و شرکتهای بازرگانی می سپارند تا آنها کارهای فروش این محصول را انجام دهند.

کشمش اشاره شده به صورت بدون دانه و بدون هسته است و توجه داشته باشید برعکس کشمش های دیگری نظیر تیزابی و آفتابی که بحث سایز مهم است و در ۳ صورت متفاوت ریز، متوسط و درشت در بازار عرضه می گردد اما کشمش طلایی به این صورت نیست و مخلوط سایزها خواهد بود که از ۸ میل شروع می‌شود و تا ۱۲ میل هم ممکن است ادامه پیدا کند پس اگر قصد فعالیت و کار کردن روی این محصول را دارید باید بدانید که نمی توانید بگویید که من کشمش طلایی ریز می خواهم یعنی به صورت کلی بحث سایز روی فروش این محصول اصلاً دخالت نمی کند.

این کشمش را عموماً در کارتون های ۵ و یا ۱۰ کیلویی خالص بسته بندی و صادر می کنند، جنس کارتون های آن به صورت پنج لایه بوده و ابتدا درون نایلون قرار می گیرد و سپس در کارتون جای گرفته و بسته بندی آن صورت می گیرد که برای صادرات قطعاً باید عملیات شیرینگ هم روی آن صورت گیرد تا طی ترانزیت این بسته بندی از هم نپاشد.

 کارخانه کشمش طلایی ملکان

موضوع بسیار مهمی که در مورد این کشمش وجود دارد این است که گستره قیمت آن بسیار بالاست به گونه ای که در ملایر استان همدان هم ما کشمش طلایی داریم اما کیفیت آن پایین است و مناسب برای بازارهای ضعیفی نظیر عراق می باشد به گونه ای که در حال حاضر نرخ این کشمش از ۸۵ هزار تومان شروع می‌ شود و تا ۱۲۰ هزارتومان هم ممکن است ادامه پیدا کند چون حساسیت رنگ زرد برای این نوع محصول بسیار بالاست و هر چقدر تعداد دانه های زرد درون یک کارتون بیشتر باشد قیمت آن بالاتر و هر چقدر تعداد این رنگ ها کمتر باشد و رنگ های دیگری نظیر قرمز، سبز و سفید در آن بیشتر باشد قیمت آن به پایین ترین حد ممکن می رسد.

برای اطلاع از قیمت کشمش آفتابی خشک با ما تماس بگیرید.

قیمت کشمش ملکان

مجموعه ای که شما در یکی از سایتهای آن حضور دارید و مقاله مربوط به آن را می خوانید تولیدی کشمش آراد می باشد که در تاکستان استان قزوین و شهرک صنعتی خرمدشت این استان فعالیت تولید، بسته بندی، صادرات و فروش در بازار داخلی انواع کشمش را در اختیار دارد و علاوه بر تولیدات مربوط به همین تاکستان از کشمش های ملکان هم علی الخصوص برای محصول طلایی استفاده می کند چون مشتریان این مجموعه همیشه به دنبال خرید کشمش طلایی هستند که طبیعتاً به علت کیفیت بالای تولیدات ملکان بار به صورت فله از بارگاه داران و باغداران این منطقه خریداری و در کارخانه تاکستان کارهای بوجاری و بسته بندی روی آنها انجام می گیرد و با همان قیمتی که کارخانه های شهر اشاره شده در استان آذربایجان شرقی به مشتریان خود قیمت می دهند در این مرکز حتی ارزان تر و با قیمتی رقابتی تر به مشتری تقدیم می شود.

شماره تماس مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی که علاوه بر این سمت، عضو هیئت مدیره این مجموعه نیز می باشد در صفحات این سایت قرار داده شده تا شما به جای ارتباط گرفتن با دلال های متفاوتی که در سایت های اینترنتی و یا اینستاگرام فعالیت می کنند بتوانید با ایشان به صورت مستقیم صحبت کرده، استعلام قیمت نمایید و در انتها حضوری به کارخانه آمده و سفارش خود را پس از رویت جنس و اطمینان یافتن از اینکه با یک کارخانه وارد معامله خواهد کرد، انجام دهید.

قیمت کشمش ملکان هم در این مجموعه استعلام می گردد و شما می توانید همیشه و به روز این استعلام را انجام دهید، جنس تولیدی این مرکز بر پایه ۳ کیفیت سوپر، درجه یک و درجه دو در کارتون های ۵ و یا ۱۰ کیلویی خالص به مشتری تقدیم می شود. 

لازم به ذکر است جنس سوپر همان تولیدات ملکان بوده که بر پایه هر ۱۰۰ عدد کشمش درون یک کارتون، ۷۰ تا ۷۵ عدد رنگ زرد می باشد خواهد بود و جنس درجه دو در واقع همان نمونه ملایری است که از نظر اعتبار و کیفیت در رده پایین تری قرار می‌گیرد اما برخی از مشتریان دوست دارند حد وسطی هم باشد تا بتوانند آن را خریداری کنند و به مشتری خود عرضه کنند. طبیعتاً جنس های ضعیف تر میزان دانه های زرد کمتری درون کارتون به خود اختصاص می دهد و دانه های قرمز و سفید و سبز درون آنها بیشتر نمایان خواهد شد و این واقعیتی است که در مورد این نوع کشمش ها وجود دارد.

اما چون منطقه تاکستان برترین تولید کننده کشمش تیزابی در ایران می باشد لذا دیگر نیازی نیست از ملکان محصول تیزابی خریداری شده و در این کارخانه های فرآوری روی آن صورت گیرد بلکه اگر مشتری هر نوع جنسی مربوط به این تولیدات را بخواهد می توانیم در قالب سه کیفیت تقدیمشان کنیم و اگر واقعاً قصد خرید داشته باشد قطعاً با رویت سه محصول تیزابی که با سه کیفیت خواهد بود باید نیازش تامین گردد.

 

کارخانه تولید کشمش ملکان

کارخانه های زیادی در استان آذربایجان شرقی قرار دارند که اکثر آنها یا در بناب این استان هستند یا در ملکان که تخصص و تبحر آنها نیز اکثراً تولید همان کشمش طلایی انگوری است. این کارخانه ها عموما به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات خود را صادر می کنند و با توجه به تسلط به زبان آذری می توانند با ترکیه به راحتی وارد معامله شده و از ترکیه به کشورهای مختلفی صادرات آن را انجام دهند.

این کارخانه ها به دستگاه سورتینگ رنگی یا همان کالر سورتر هم مجهز هستند که باعث می گردد کشمش های زرد را از سایر رنگ ها تشخیص داده و به عنوان جنس اعلا وارد بسته بندی کند. در واقع سورتر خط تولید این کارخانه ها چند کاره بوده و همزمان با سورتینگ لیزر بر اساس رنگ نیز کشمش ها را مرتب می کند، رنگ زردی که برای کشمش طلایی بسیار حساس است و عیار محصول طلایی بر اساس تعداد دانه های زرد درون یک کارتون مشخص می گردد.

اما واقعیت این است که خیلی از کارخانه های این مراکز به خوبی پاسخگوی مشتریان خود نیستند این را مشتریان وقتی که با این مجموعه تماس می گیرند می گویند. بگذارید راحت بگوییم اصطلاحاً شکم سیری صحبت می کنند و این برای یک تولیدکننده که در واقع تاجر نیز می باشد یک فاجعه محسوب می شود، این که نتواند با مشتری خود ارتباط بگیرید احترام برایش قائل نشوید اصلاً خوب نیست که در این مجموعه سعی شده خلاف این موضوع انجام گیرد و همیشه پاسخگوی مشتریان خواهیم بود حتی اگر به کرات این اتفاق بیفتد و خریدی هم در انتها انجام ندهند. 

بارها پیش آمده مشتری اطلاعات لازم را از این مجموعه گرفته و در انتها هم خرید نکرده اصلا مهم نیست مهم این است که مشتریان بدانند کدام مراکز می تواند پاسخگوی مشتری هم از نظر دادن جنس باکیفیت و هم دادن اطلاعات لازم باشد و کدام یک از این مراکز این قابلیت را ندارند، به هر حال دیر یا زود خرید هم اتفاق خواهد افتاد.

همیشه به مشتری وقتی که با این مجموعه تماس می گیرد می گوییم که اگر واقعاً قصد خرید طولانی مدت را دارید وقت بگذارید دو الی سه روز کافیست به کارخانه های متعددی رفته و نمونه جنس بگیرید پس از استعلام قیمت به سایر مراکز رفته و به مقایسه قیمت و کیفیت محصول اشاره شده بپردازید. 

اما یک نکته مهم باقی می ماند که از نظر ما مهمترین اصل تجارت است و آن اخلاق حرفه ای می باشد شما باید با مجموعه ای وارد معامله شوید که بتواند پاسخگوی شما باشد در هر زمان و در هر مکانی، دادن جنس باکیفیت و یا قیمت رقابتی هنر نیست بلکه هنر اصلی همان رفتار حرفه‌ای در تجارت است.

تیم فروش و حتی مدیرعامل این مجموعه افرادی جوان بوده که دارای تحصیلات آکادمیک بوده و با این که جوان هستند اما سالها تجربه تجارت دارند. وقتی که شما تلفنی و یا حضوری تشریف بیاورید متوجه این موضوع خواهید شد چون هر چقدر در مورد آن بیشتر صحبت شود بیشتر تبلیغ و بزرگنمایی به چشم می آید اما به شدت به شما سفارش می کنیم که به کارخانه های مختلف از شهرهای مختلف بروید و به بررسی رفتارها بپردازید با کدام یک می توانید کار کنید و بعد سفارش را ثبت نمایید.

برای اطلاع از قیمت کشمش ملکان با ما تماس بگیرید.

خرید کشمش کارخانه ملکان

همانطور که در بالا به آن پرداختیم دو محصول اصلی استان آذربایجان شرقی کشمش تیزابی و کشمش طلایی می باشد، محصول طلایی جنس تاپ و اعلای این منطقه از ایران است اما برای خرید هر دو محصول از شهرهای اشاره شده که تولیدکننده انگور و کشمش هستند طبیعتاً باید کشمش را از کارخانه ملکان، بناب و مراغه خریداری کنید که دو شهر اول تعداد کارخانه های بسیار بیشتری از شهر آخری در اختیار دارند.

جهت خرید کشمش کارخانه ملکان شما باید یا به صورت حضوری به این مراکز تشریف فرما شوید یا اینکه از اینترنت شماره مدیر فروش و یا اپراتور این مراکز را دریافت نمایید و به صورت کلی مراکز تولیدی استان آذربایجان شرقی خیلی در زمینه سایت و معرفی خود به مشتری قوی عمل نمی کنند به همین جهت ممکن است دچار چالش‌های زیادی شوید.

اگر جنس تیزابی ملکان را بخواهید طبیعتاً باید به دنبال محصولی باشید که در کنار قیمتی ارزانتر، کیفیتی در خور هم داشته باشد به همین جهت یک سالی می‌شود که در این مجموعه کشمش تیزابی در سه کیفیت مختلف جلوی مشتری قرار داده می شود و محصول متوسط دقیقاً همان کیفیتی را ارائه می دهد که تولیدات ملکان ارائه می‌دهند، پس طبیعتاً این مورد در همین مجموعه یعنی تولیدی کشمش آراد واقع در شهر تاکستان استان قزوین قابل تامین است اما می ماند کشمش طلایی.

محصول طلایی هم همانگونه که در بالا به آن پرداخته شد در این مجموعه از تولیدات ملکان ارائه می گردد، با وجود اینکه شهر تاکستان استان قزوین خود یکی از تولیدکنندگان این کشمش می باشد و آن را به صورت بارگاهی آماده می کند اما عیار آن کمی پایین تر از تولیدات ملکان یا بناب می باشد به همین جهت بار به صورت فله از بارگاه داران و باغداران ملکان خریداری و در کارخانه تاکستان کارهای بوجاری و بسته بندی روی آن انجام می گیرد و با قیمتی مناسب و رقابتی تقدیم مشتری می گردد.

برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی خرمدره با ما تماس بگیرید.

همیشه به مشتری این توصیه را می کنیم که حضوری به کارخانه بیاید نمونه محصول دریافت کند پس از استعلام قیمت به کارخانه های اشاره شده در ملکان رفته و به مقایسه قیمت بپردازد این تضمین را می‌دهیم قیمتی پایین تر از این مجموعه (با توجه به کیفیت) در هیچ کجای ایران پیدا نخواهید کرد و این را در عمل ثابت خواهیم کرد. این به معنای شکستن قواعد تجارت نیست و قیمت پایین تر دادن هم هنر نیست اما یک سود مشخص برای مجموعه در نظر گرفتیم و همیشه با همان درصد سود پیش می‌رویم که البته و طبیعتاً هر ساله میزانی به آن اضافه می شود.

همانطور که در بالا هم به آن پرداخته شد مهمتر از دادن جنس با قیمتی رقابتی رفتار تولید کننده است. شما باید عوامل اجرایی و فروش یک کارخانه را ببینید و تشخیص دهید که آیا می توانید با این مجموعه کار کنید یا قرار است در هر پارت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوید، دوستانه به شما توصیه می کنیم این مورد را بسیار جدی بگیرید چون باعث مشکلات بسیار زیادی برای تاجران ایرانی و حتی آنور آبی شده است.

خرید انواع کشمش ملکان

با مواردی که در بالا گفته شد عملاً خرید انواع کشمش ملکان در این مجموعه به صورت غیر مستقیم امکان پذیر است و شما می توانید محصولات اشاره شده را در قالب بسته بندی های هشت و نیم کیلو خالص برای بازار داخل و ۵ و ۱۰ کیلویی خالص برای صادرات مورد استفاده قرار دهید.

اما در ادامه باید این مورد را هم اشاره کرد که علاوه بر این کشمش هایی که در بالا به آن اشاره شد و حجم وسیعی از تولید این منطقه از ایران را به خود اختصاص می دهد، کشمش آفتابی و مویز هسته دار فخری هم شهر ملکان تولید می کند اما میزانش زیاد نیست اما به هر حال مشتریان خاص خود را دارد. لازم به ذکر است کیفیت دو محصول اشار شده بالا نیست و به علت درصد قند پایین، خیلی مشتری ندارد و در سطح بازار کشورمان نمی توانید به راحتی آنها را پیدا کنید.

علاوه بر مراکز تولیدی و بسته بندی انواع کشمش شما اگر در دیوار جستجوی بکنید متوجه می شوید که خیلی از فروشندگان و بازاریان این منطقه از ایران بار خود را عرضه می کنند و اگر میزان خریدتان پایین باشد خرید از این مراکز امکان پذیر است اما اگر میزان خرید بالا باشد قطعاً باید یک مرکز تولیدی یا کارخانه باشد تا بتوانید اعتماد کامل به آنها داشته باشید.

همیشه به مشتری این موضوع گفته می‌شود که هر نوع جنسی اگر بر پایه کشمش پلویی و انواع آن که در چهار رنگ می باشد و در شهرهای ملکان، بناب، مراغه، ملایر، زنجان و تاکستان به وفور تولید می شود بخواهید عملا می توانید آنها را در همین مجموعه یعنی تولیدی کشمش آراد پیدا کنید که قطعا کیفیت های متفاوت آن قیمت های متفاوتی هم به خود اختصاص می دهند اما به عنوان مثال اگر کشمش سبز یا زرد قلمی بخواهید دیگر در این مناطق پیدا نخواهید کرد و باید در استان خراسان رضوی دنبالش بگردید، هرچند زمانی که میزان صادرات کشمش بالا بود حتی در همین مجموعه محصول سبز و زرد و قلمی هم با همان فرمولی که برای محصول طلایی ملکان وجود دارد در این مجموعه وجود داشت و به مشتری تقدیم می شد اما خوب به علت افت محسوس میزان صادرات کشورمان این امکان دیگر مهیا نیست و به فروش همان تولیدات این مناطق اکتفا می کنیم.

قیمت کشمش طلایی ملکان

و اما باز هم می رسیم به قیمت کشمش طلایی ملکان، محصولی که مشتریان بسیار زیادی دارد و روزانه تعداد قابل توجهی از آنها چه در داخل کشورمان و چه در خارج با این مجموعه برای خرید و ثبت سفارش آن تماس می گیرند اما واقعیتی که در مورد محصولات ایرانی وجود دارد باعث می گردد که میزان صادرات همچنان در درجه پایینی قرار بگیرد اما این واقعیت چیست؟

بزرگترین مشکل کشمش ایرانی عدم تناسب قیمت آن با نرخ جهانی این محصول است، هر نوع افزایشی باید با حساب و کتاب باشد اما در کشورمان به این صورت نیست و کافیست دلال تعیین کند چه زمانی قیمت کشمش فله بالا رود. به عنوان مثال در ابتدای زمستان ۱۴۰۱ قیمت هر کیلو کشمش طلایی اعلا در کارتون ۱۰ کیلویی خالص ۶۸,۰۰۰ تومان فاکتور میشد در صورتی که در انتهای زمستان به کیلویی ۱۱۰ هزار تومان رسیده بود در صورتی که نرخ ارز تنها ۱۰ درصد رشد کرده بود و این بی برنامگی مسئولین اقتصادی کشور و مدیران کشاورزی ایران را شامل می شود که نرخ های این محصولات را تعیین نمی کند و برای آن برنامه ریزی انجام نمی دهند تنها از طریق تعاونی این نظارت‌ ها صورت می‌گیرد که فساد های بسیاری در همین مراکز هم انجام می شود که خود باعث از بین رفتن توازن نرخ انواع کشمش علی الخصوص صادراتی می گردد.

یک مشکل بزرگ در مورد محصولات کشاورزی صادراتی ایران وجود دارد و این مورد البته در مورد تمام اقلام صادراتی کشورمان صدق می‌ کند و آن چند نرخی بودن ارز است، باید ارز تک‌ نرخی باشد تا هم تولیدکننده تکلیفش را بداند، هم تاجر و هم خریدار و به صورت کلی اگر درب کارخانه این کشمش دو دلار محاسبه گردد برای خریدار صرفه اقتصادی خواهد داشت در غیر این صورت به این گونه نیست.

در حال حاضر که در ابتدای تابستان ۱۴۰۲ هستیم قیمت هر کیلو از این کشمش اگر موجودی هنوز مانده باشد یعنی بتوان بار فله آن را تهیه کرد و به کارخانه جهت فرآوری و بسته بندی آورد کیلویی ۱۲۰ هزار تومان می باشد که خیلی راحت میگوییم هیچکس امکان صادرات کشمش طلایی را با این قیمت ندارد.

در منطقه ملایر استان همدان که کیفیت ضعیف تر کشمش طلایی تولید می شود و مناسب برای بازارهایی نظیر عراق می باشد به کیلویی ۹۰ هزار تومان می رسد، فراموش نکنیم که تا همین دو سال پیش قیمت کشمش اشاره شده کمتر از ۴۰ هزار تومان بود و این همه افزایش قطعاً توجیه ندارد اما مشکلی که با آن مواجه هستیم، بی حساب و کتاب به نرخ انواع محصولات کشاورزی و یا هر چیز دیگری اضافه می شود.

برای اطلاع از قیمت مویز فخری با ما تماس بگیرید.

اگر برای شروع فصل یعنی مهر ۱۴۰۲ همانگونه که پیش‌بینی می‌ شود با کمبود موجودی نسبت به سال گذشته مواجه باشیم قطعاً سال عجیب تری در پیش داریم. متاسفانه بزرگترین پارامتر در افزایش یا کاهش قیمت یک محصول در شروع فصل، میزان موجودی آن می باشد و با این اوصاف شرایط مساعدی تقریباً هیچ کشمشی در ایران ندارد و میزان موجودی ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته برای تمامی این محصولات به صورت میانگین پیش بینی می گردد به هر حال امید است که وضعیت با یک سری تصمیمات درست و اصولی مساعد و مناسب گردد تا هم باغدار و کشاورز بتواند به راحتی محصول خود را بفروشد و هم کارخانه دار جنس ایرانی را صادر کند و ارز وارد کشور شود و این یعنی همان چرخاندن چرخ تولید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما