قیمت روز کشمش آفتاب خشک کیسه ای

کشمش آفتاب خشک کیسه ای با قیمت روز در این مرکز به صورت از تولید به مصرف به دست مشتری می رسد. این محصول مستقیم از باغدار به سمت خریدار در هر شهری از ایران که باشد ارسال می گردد.

قیمت کشمش آفتاب خشک

کشمش آفتاب خشک یا آفتابی

کشورمان یکی از تولیدکننده های انواع انگور و فرآورده مهم آن کشمش می باشد.
تقریبا یک پنجم کشورمان (از نظر وسعت نه جمعیت) در زمینه تولید انگور و کشمش فعالیت دارند.
اما کشمش که ارزشمند ترین محصول خشک شده یک میوه می باشد به چند طریق تولید می گردد:

  1. روش آفتابی یا در آفتاب خشک کردن
  2. روش تیزاب زدن (در این روش ابتدا انگور با مایع تیزاب آغشته شده و سپس در آفتاب قرار می گیرد و محصول حاصل را کشمش تیزابی می گویند.)
  3. روش سایه خشک
  4. و روش صنعتی که در ایران به ندرت انجام می شود که آن خشک شدن انگور با دستگاهی نظیر مایکروفر می باشد که سرعت بسیار بالایی در تولید کشمش خواهد داشت.

اما قدیمی ترین و در عین حال کم هزینه ترین این روش ها همان خشک کردن با نور خورشید بوده که به محصول حاصل کشمش آفتاب خشک گفته می شود.

شاید بزرگترین ریسکی که استفاده از این روش دارد این است که:

اگر در حین پهن کردن انگور بر روی زمین که بین 2 الی 3 هفته هم طول می کشد باران بیاید ممکن است تمام زحمات باغدار را از بین ببرد.

قیمت روز کشمش

قیمت روز انواع کشمش در نوروز 99

نوروز 99 شاید خاص ترین ایام عید در بعد از انقلاب محسوب می شود از آنجایی که کل دنیا درگیر بیماری کرونا است.
عملا خرید و فروش کشمش انجام نمی شود و اگر انجام می شود در حد بسیار کمی می باشد.
قیمت اصلی انواع این محصولات قطعا بعد از این اتفاقات مشخص خواهد شد.
نرخی که عموما بعد از عید همیشه شاهد افزایش اندک آن بودیم.

با این اوصاف قیمت روز این محصولات عبارتند از:

  • کشمش آفتابی بی هسته کیسه ای     کیلویی 17000 تومان
  • کشمش عسگری هسته دار کیسه ای      کیلویی 15000 تومان
  • مویز فخری هسته دار کیسه ای      کیلویی 15000 تومان
  • ضایعات کشمش یا کشمش سرکه ای      کیلویی 16000 تومان
  • شیره کشمش اعلا در دبه 8 کیلویی    100000 تومان
  • کشمش پلویی در کارتون 9 کیلویی     195000 تومان (این محصول از کشمش آفتابی در کارخانه پس از شستشو، سورت و بسته بندی مانند تصویر بالا بدست می آید.)

مشتری می تواند این محصولات را به 3 صورت خریداری کند:

  1. یا در دفتر تهران واقع در تهرانپارس
  2. یا در تاکستان قزوین و انبار که کارخانه در این شهر واقع شده است.
  3. و یا به صورت غیر حضوری و شفارش اینترنتی که بار از طریق باربری به سرتاسر ایران ارسال می گردد.
در هر صورت شما برای مشاوره و خرید هر نوع کشمشی می توانید با ارتباط گرفتن با مدیر فروش کارخانه جناب آقای عینی نیاز خود را مطرح و سفارش خود را از طریق ایشان ثبت نمایید.

کشمش آفتابی از جمله محصولاتی می باشد که تقریباً در سراسر مناطقی از ایران که انگور تولید می کنند این محصول را نیز تولید می کنند آن هم به این علت که راه های تولید آن ساده است و فقط کافیست انگور پس از چیده شدن که در ماه شهریور اتفاق می افتد آن را بر روی زمین که ممکن است آسفالت، زمین باغ و یا ایزوگام باشد پهن کنند تا شدت نور آفتاب این محصول را طی نهایتاً ۱۵روز تبدیل به کشمش کند.

البته در کشورهای پیشرفته یا بهتر بگوییم پیشرفته تر نسبت به ایران مانند ترکیه و آمریکا درصد قابل توجهی از انگورها به روش صنعتی تبدیل به کشمش می شود یعنی با استفاده از دستگاه انگور را تبدیل به کشمش می کنند که در این صورت میزان ضایعات بسیار کمتر شده و محصول حاصل باکیفیت تر نیز خواهد شد اما در ایران به علت نبود امکانات و عدم توجه دولت و مسئولین اقتصادی کشور به باغداران و کشاورزان باعث گردیده همچنان این قشر از طریق روشهای سنتی که در گذشته این کار صورت می گرفت کشمش آفتابی را تولید کنند.

اما وقتی که این محصول تولید شد باغدار و کشاورز آن را درون کیسه ریخته و یا به صورت کیسه ای آن را به فروش می رساند که به آن فله ای هم می‌ گویند و یا اینکه جهت فرآوری و بوجاری به کارخانه های مخصوص این کار فروخته تا این مراکز این محصولات کیسه ای را جهت بوجاری و فرآوری بر روی خط تولید بریزند، پس محصول اشاره شده هم به صورت فرآوری شده و هم به صورت فرآوری نشده به فروش می رسد.

در حال حاضر که در اواخر خرداد ۱۴۰۲ هستیم قیمت کشمش آفتابی کیسه‌ ای به کیلویی ۶۵ هزار تومان در شهر تاکستان رسیده است که در محصولاتی نظیر عسکری آفتابی که دانه دار و هسته دار می باشد کیلویی ۶۱ هزار تومان و فخری هسته دار که میزان تولیدش در این سال بسیار کم و ناچیز بوده به کیلویی ۵۶ هزار تومان رسیده است و خرید و فروش آن انجام می گیرد.
در این مجموعه چیزهایی که برای این نوع کشمش مورد استفاده قرار می گیرد بین ۲۰ تا ۴۰ کیلو خواهد بود که برخی از مشتریان هم مایل حتی این محصولات را در کیسه های ۱۰ کیلویی خریداری نمایند.

کشمش آفتاب خشک

قرنها هست که برای نگهداری بیشتر یک محصول غذایی آن میوه را خشک می کنند و روش آفتاب خشک و آفتابی کردن میوه ها به بیش از ۲ هزار سال پیش برمی گردد که هر میوه ای را می توان با خشک کردن برای مدت طولانی تری نگهداری کرد که انگور هم یکی از آنهاست محصولی که از خشک کردن آن به دست می‌آید به آن کشمش می گویند.
در شهرهایی نظیر تاکستان استان قزوین، ملایر استان همدان، کاشمر استان خراسان و بوانات استان فارس بیشترین میزان تولید کشمش آفتاب خشک اتفاق می افتد و این محصولات را که بیشتر برای بازار داخلی خرید و فروش آن انجام می گیرد و صادرات آن به ندرت صورت می گیرد نیاز بازار داخل را تامین خواهد کرد.

متاسفانه هیچ سلیقه ای در خشک کردن انگور وجود ندارد یا معدود باغدارانی هستند که به معنی واقعی جنس باکیفیت تولید می کند. باغداران و کشاورزان زیادی را می شناسیم که انواع کشمش خود را از عسکری و فخری و شانی و بی دانه در کنار هم خشک می کنند در صورتی که اصول کار به این صورت نیست و هر کدام را باید جدا خشک کرد که گاهی اوقات می بینیم به عنوان مثال در میان کشمش بی دانه، نوع دانه دار عسکری هم موجود است و این اشتباه این عزیزان می باشد.

محصولی که از فرآوری کشمش آفتاب خشک در کارخانه به دست می آید کشمش پلویی نامیده می شود محصولی که بسیار پرفروش است و در استان تهران، استان البرز و استان های شمالی کشورمان بسیار خرید و فروش می شود و از آن برای طبخ در کنار برنج، تولید کیک و کلوچه و شیرینی، استفاده در سالاد و نان فانتزی ها بسیار استفاده می شود اما محصول آفتاب خشک جهت مصارف آبگیری، تولید الکل، تولید شیره کشمش، تولید سرکه و ضایعات آن برای مصارف دام و طیور و خوراک زنبور عسل بسیار استفاده می شود.
به همین جهت هم هست که باغداران و کشاورزان بسیار مایل هستند این محصول را تولید کنند چون همیشه برای آن مشتری در داخل کشور ما وجود دارد به جای آنکه مشقت بیشتری بکشند و به عنوان مثال کشمش تیزابی یا کشمش طلایی را در دستور تولید خود قرار دهند.

محصول آفتابی فله ای ⇓

کشمش آفتاب خشک

قیمت کشمش آفتابی خشک

در حال حاضر که در اواخر خرداد ۱۴۰۲ هستیم سال یا فصل کشمشی که در آن قرار داریم که از مهر ۱۴۰۱ شروع شده و تا اواخر شهریور ۱۴۰۲ ادامه پیدا می کند از نظر میزان موجودی کشمش آفتابی خشک وضعیت مناسب و مساعدی پیش رو داشتیم و داریم اما متاسفانه به علت گران شدن همه چیز در کشورمان این محصول نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت آن دائما رو به افزایش است که البته بیشترین افزایش ها به علت نبود نظارت و دلال بازی دلالانی است که حجم قابل توجهی از این محصول را خریداری و در انبار خود دپو می کنند.

جالب آنکه برخی از کارخانه های کشمش در تاکستان نیز عملا خط تولید خود را خاموش کرده و کارخانه به نوعی تعطیل است اما از ابتدای فصل چندین میلیارد از این نوع کشمش و یا کشمش های دیگر خریداری و چون هیچ گونه برنامه اقتصادی مدون برای مدیریت کشور وجود ندارد به راحتی محصول خود را بعد از چند ماه با افزایش قابل توجهی به فروش رسانده اند بدون آنکه استهلاک به دستگاه هایشان وارد شود و یا اینکه هزینه کارگر یا هر چیز دیگری را بدهند.

بیشترین عاملی که بر روی قیمت کشمش آفتابی خشک اثرگذار است طی این سالیانی که حداقل ما روی این محصول کار کرده ایم میزان موجودی آن در طول سال یا فصل می باشد، به عنوان مثال میزان موجودی کشمش اشاره شده برای سال آینده یعنی فصلی که از مهر ۱۴۰۲ شروع می‌شود وضعیت مناسب و مساعدی دارد اما از همین الان دلالان و واسطه گران برنامه دارند که ابتدای فصل این محصولات در حجم قابل‌ توجهی خریداری و باز هم پس از چند ماه با درصد سود قابل ذکری به فروش برسانند و به همین صورت سود قابل توجهی نصیبشان شود.

در بالا به قیمت کشمش آفتابی خشک اشاره شد اما نرخ محصول پلویی که از این کشمش در کارخانه به دست می آید گفته نشد که باید ذکر کنیم این محصول در کارتون های ۹ کیلویی یا همان هشت و نیم کیلو خالص عرضه می گردد و در حال حاضر هر کارتون در بالاترین کیفیت ممکن که خرمایی ها از درون کشمش جدا شود به کارتونی ۸۰۰ هزار تومان و اگر مطابق با کیفیت برند صراف این بار به دستتان برسانیم با قیمت ۷۸۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.برند صراف برند جا افتاده ای در کشورمان است که کشمش خرمایی ها را از محصول خود جدا نمی‌ کند و این محصول را که ۷۸۰ تومان قیمت خورده را ۸۰۰ هزار تومان دست مشتری می رساند یعنی ۲۰ هزار تومان گران تر. جهت خرید کشمش بوانات شیراز و اطلاع از قیمت بروز آن با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

محصول آفتابی بوانات ⇓

قیمت کشمش آفتابی خشک

قیمت کشمش آفتابی

ایران یکی از تولیدکنندگان انواع کشمش آفتابی در دنیا شناخته می‌ شود و محصولات آفتابی آن در حالات مختلفی وجود دارد و در بازار عرضه می گردد یا به صورت فله ای و در کیسه و یا به صورت فرآوری شده و بوجاری شده در کارخانه که در کارتون و یا سلفون بسته بندی آنها صورت می گیرد.

در کشورمان ممکن است کشمش آفتابی به صورت هسته دار تولید گردد و یا بدون هسته، قلمی و کشیده باشد و یا گرد و بیضی شکل و همه این حالات از نوع انگور به وجود می آید یعنی انگور است که شکل نهایی یک کشمش را پدید می آورد اگر انگور هسته دار باشد طبیعتاً کشمش حاصل هسته دار خواهد بود.

اما نکته مهم در مورد این محصولات این است که چون در آنها از مایع نگهدارنده تیزاب یا گوگرد استفاده نمی شود مدت نگهداری پایین تری دارد به عنوان مثال توصیه می شود در فصل سرد یعنی پاییز و زمستان تا ۶ ماه و در فصول گرم تا سه ماه نگهداری آن صورت گیرد چون در غیر این صورت محصول دچار آفت، کرم زدگی و ضایعات خواهد شد به خصوص زمانی که این محصول فرآوری نشده باشد یعنی در کیسه و گونی در انبار نگهداری شود.

قیمت کشمش آفتابی هم به پارامترهای متعددی بستگی دارد به عنوان مثال منطقه تاکستان استان قزوین که مجموعه تولیدی کشمش آراد هم در همین شهر واقع شده و کارخانه تولید و بسته بندی انواع کشمش در اختیار دارد گرانترین محصولات آفتابی ایران را در اختیار دارند آن هم به یک جهت فقط و فقط به علت میزان قند و شیرینی بسیار بالای تولیدات این منطقه است یا اینکه همیشه محصول آفتابی بدون هسته از نوع هسته دار گران تر است و مشتریان بیشتر مایل هستند از نوع بدون هسته این محصولات را خریداری کنند. در ادامه باز هم می‌ توان به پارامتر دیگری اشاره کرد و آن اینکه مردم بیشتر دوست دارند از کشمش آفتابی استفاده کنند که به صورت گرد و بیضی شکل است و از انواع قلمی به علت دارا بودن قند و شیرینی کمتر به ندرت استفاده می شود.

اما آخرین موضوعی که می توان در مورد قیمت این محصولات اشاره کرد این است که در ابتدای فصل به علت موجودی بسیار بالای این محصولات همیشه نرخ، منطقی تر می باشد اما هرچقدر که جلوتر برویم بخصوص بعد از ایام نوروز نرخ این محصول آرام آرام گران می‌شود و این پروسه ای است که هر سال تکرار می‌شود و مربوط به یک سال یا دو سال نیست به خصوص زمانی این موضوع بحرانی‌ تر می گردد که میزان موجودی آن کفاف یک فصل کامل را ندهد.

کشمش آفتابی خشک

موارد بسیاری در بالا در ارتباط با کشمش آفتابی خشک بیان شد اما نیاز است که در حال حاضر به این موضوع هم پرداخته شود که چه عواملی باعث می گردد عیار یک کشمش آفتابی خشک بالا رود و یا اینکه کیفیت پایین تری را بتوان برای این محصول در نظر گرفت.
علاوه بر نوع خاک که چیزی هست که نمی توان در آن تغییر ایجاد کرد، ورود سرما و گرمای دیرهنگام به یک منطقه هم به شدت تاثیر بر کیفیت یک محصول آفتابی می کند.

به این صورت که به عنوان مثال در تاکستان استان قزوین که بالاترین کیفیت این نوع کشمش ها را در اختیار دارد بزرگترین علت آن دیر چیده شدن انگور است چون گرما دیرتر از این منطقه می رود و باعث می شود باغدار و کشاورز تصمیم بگیرد که تا جای امکان صبر کند و حتی در اوایل مهرماه ممکن است انگور این محصولات چیده شود. اما در شهری مانند ملایر یا ابهر استان زنجان به این صورت نیست و در اوایل شهریورماه انگور چیده می شود و همین موضوع باعث گردیده که قند انگور کامل نشده و اصطلاحاً محصول خام و نرسیده باشد اما چاره ای نیست اگر دیرتر اقدام به چیدن انگور داشته باشند میوه اشاره شده از بین خواهد رفت.

همین موضوع در مورد تولیدات استان خراسان هم صدق می کند چه منطقه قوچان و چه کاشمر و خلیل آباد استان خراسان، محصولات آفتابی این مناطق کیفیت بالایی نداشته و درصد قند بسیار پایینی دارند همیشه توجه داشته باشید هسته دار بودن یا نبودن و قند بالا داشتن و نداشتن بزرگترین علت گرانی و ارزانی یک کشمش آفتابی خواهد بود.

اگر به دنبال قند و کیفیت یک محصول آفتابی هستید قطعاً باید از تاکستان خرید خود را انجام دهید در رتبه های بعدی می توان به بوانات استان فارس، ملایر استان همدان، ابهر استان زنجان و کاشمر و خلیل آباد استان خراسان اشاره نمود که باعث به وجود آمدن قیمت های متفاوت در بازار این نوع کشمش ها می شود.

وقتی مشتری تماس می گیرد و می گوید ما می توانیم محصول آفتابی پیدا کنیم که قیمت بسیار پایین تری نسبت به تولیدات به عنوان تاکستان داشته باشد راست می گوید و اصلاً سخن اشتباهی نمی گوید اما داستان از این قرار است که معیار یک کشمش و انگور یک منطقه است که نرخ نهایی کشمش آن را مشخص می کند. جهت  قیمت تیزاب خرمدره با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

پلویی فرآوری شده در کارخانه ⇓

کشمش آفتابی خشک

قیمت کشمش آفتابی ۱۴۰۲

سالی که در آن قرار داریم یعنی ۱۴۰۲ سال خوبی برای انواع کشمش نبود آن هم به علت نوسانات متعدد نرخ انواع کشمش از جمله کشمش آفتابی. بهتر است بگوییم یک فصل کشمشی که از مهر هر سال شروع می‌شود و تا پایان شهریور سال آینده ادامه پیدا می کند و در حال حاضر که در نیمه دوم این فصل هستیم به شدت شرایط بحرانی است و نرخ این محصولات متاسفانه هفتگی تغییر می کند.
متاسفانه بی‌ ثباتی در مورد قیمت تمام چیزها بر این کشمش هم تاثیر مستقیم داشته و قیمت کشمش آفتابی ۱۴۰۲ در حال حاضر که در اواسط خرداد این سال هستیم در حالت فله ای به ۶۳ هزار تومان رسیده است و قطعاً افزایش بیشتری هم در راه است محصولی که تا دو سال پیش نرخ آن کمتر از ۱۸ هزار تومان بود در حال حاضر به این نرخ رسیده و باعث گردیده درصد قابل توجهی از مردم این نوع کشمش ها را از زندگی خود حذف کنند.

میزان موجودی کشمش برای فصل بعدی که از مهر ۱۴۰۲ شروع می‌ شود هم در خرداد ماه مشخص می شود یعنی در همین ماهی که در آن هستیم متوجه خواهیم شد که میزان موجودی محصول آفتابی برای فصل بعد به چه میزان است. میزان گرما و سرمای حادث شده باعث تغییرات میزان تولید انگور و تقویت ریشه و یا تضعیف آن شده و باغداران و کشاورزان و کارخانه داران متوجه خواهند شد که برای سال آینده با چه میزانی از کشمش آفتابی مواجه هستند. جهت  شماره تلفن کارخانه کشمش تاکستان و اطلاع از قیمت بروز آن با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اگر متوجه شوند که میزان تولیدی سال آینده یعنی میزان کشمشی که از انگور حاصل به وجود می آید کم باشد قطعاً نرخ افزایشی خواهد بود یعنی برای سه ماه آینده گران تر از اینی می شود که در بالا به آن پرداخته شد اما اگر میزان موجودی بالا بود قطعاً افزایش زیادی برای این محصول متصور نیستیم و حتی قیمت آن ثابت و یا پایین بیاید.

لازم به ذکر است نرخ کشمش پلویی که از محصول آفتابی در کارخانه به دست می‌آید در کارتون های ۸ و نیم کیلو خالص تاکستان در بالاترین کیفیت خود در حال حاضر هشتصد هزار تومان می باشد و طبیعتا اگر نرخ فله این محصول یا همان آفتابی که باغدار و کشاورز آن را تولید می کند افزایش پیدا کند قیمت پلویی هم گران تر خواهد شد. پیش بینی ها حاکی از این است که ممکن است نرخ آن به یک میلیون تومان هم برسد که فاجعه ای بسیار بزرگ برای این محصولی است که در داخل خاک ایران تولید می شود نه اینکه وارد شود.

قیمت کشمش سایه خشک

اگر انگور را پس از چیدن در مکانی مسقف آویزان کرده و یا بر روی زمین پهن کنند کشمشی که به وجود می آید کشمش سایه خشک نام دارد و همانطور که از نامش پیداست محصولی است که در سایه خشک شده است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مشتریان بسیاری برای این محصول وجود دارد.

از ویژگی هایی که محصول سایه خشک نسبت به سایر کشمش های دیگر که از روش های گوناگون استفاده می کنند دارد این است که کشمش سایه خشک از میزان ضایعات کمتری برخوردار بوده و آفات و حشرات و سایر این موارد کمتر به کشمش می رسند به خصوص زمانی که انگور از داربست آویزان شود و سپس عمل خشک شدن صورت گیرد محصول حاصل بسیار تمیزتر و شکیل تر با قند بسیار مناسب تری نسبت به سایر محصولات دیگر خواهد بود.

این محصول نیز به مانند کشمش آفتاب خشک تقریباً در تمامی مناطق تولیدکننده انگور تولید می شود اما میزان تولیدش بسیار کمتر است به همین جهت نایاب تر بوده و قیمت آن بیشتر از سایر محصولات فله ای می باشد به صورت کلی این نوع کشمش را به صورت فله ای به فروش می رسانند یعنی در کیسه و گونی که عموماً باغداران و کشاورزان آن را به صورت سنتی پاک و تمیز کرده و سپس عرضه آن را انجام می دهند.

کشمش سایه خشک به صورت کلی در فصول سرد سال موجود است یعنی پاییز و زمستان و موجودی این نوع کشمش در دو فصل اشاره شده به اتمام می رسد به همین جهت در حال حاضر که در اواسط خرداد ۱۴۰۲ هستیم قیمت کشمش سایه خشک را نمی توان اعلام کرد چون موجودی آن تقریباً صفر است اما در اوایل فصل که نرخ محصول آفتابی یا همان آفتاب خشک کیلویی چهل هزار تومان معامله می‌شد این محصول کیلویی ۴۸ هزار تومان به فروش می رسید.

لازم به ذکر است که کشمش سایه خشک را فرآوری یا بوجاری در کارخانه نمی‌ کنند و آن را درون کارتون نمی بینید مگر آنکه خود باغدار به صورت سنتی آن را تمیز و پاک کند، درون کارتون های سفید بیاندازد و به این صورت اقدام به فروش آن را داشته باشد.
این کشمش به گونه ای است که باید به صورت فله ای و فرآوری نشده در کارخانه مصرف شود، محصول اشاره شده عاری از هرگونه تیزاب، گوگرد، روغن پارافین یا حتی شستشو با آب بوده و دارای ارزش خوراکی بالایی است و اگر به دنبال مصرف این نوع محصولات هستید توصیه می شود که از این نوع کشمش بیشتر استفاده کنید. با توجه به اینکه عموما نمونه بدون دانه انگور تبدیل به محصول سایه خشک می‌شود بیشتر این محصولات در بازار، از نوع بدون هسته و بدون دانه می باشند. برای  فروش عمده کشمش تاکستان می توانید با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

آفتابی خوراکی (سایز درشت) ⇓

قیمت کشمش سایه خشک

قیمت کشمش آفتابی تاکستان

شهر تاکستان از توابع استان قزوین از تولیدکننده های اصلی انواع انگور و کشمش نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا شناخته می شود و علت نامگذاری این شهر از دیرباز به علت وجود باغ های تاک فراوان بوده است و لازم به ذکر است که تاک همان انگور است و تقریباً اکثر فعالیت‌های تجاری این شهر و مردمانش مربوط به انگور و کشمش می باشد هر چند که در زمینه تولید خیار، گوجه، سیب زمینی و پیاز هم فعالیت چشمگیر دارند. برای  قیمت تیزاب در ابهر با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

عمده ترین تولیدات این منطقه از ایران انواع کشمش آفتابی و کشمش تیزابی می باشد یعنی حجم قابل توجهی از تولیدات این منطقه به همین دو محصول اختصاص می یابد محصولاتی که خودشان انواع مختلفی دارند و هر کدام هم بازار مخصوص به خود را در کشورمان به خود اختصاص می دهند.

محصول آفتابی که هم به صورت فله ای عرضه آن انجام می گیرد و هم به صورت فرآوری شده در کارخانه که به آن پلویی می گویند و انواع دیگری نظیر دانه دار و بدون دانه هم شامل می‌شوند و محصول تیزابی که در دو نمونه گوگردی و بدون گوگردی است و فقط به صورت فرآوری شده در کارخانه عرضه آن صورت می گیرد محصولاتی که بیشتر از آن برای صادرات استفاده می کنند تا فروش در بازار داخلی.

از دیگر تولیدات این منطقه می‌توان به انواع مویز اشاره نمود. مویز فخری و شانی عمده ترین تولیدات این منطقه از ایران است که فخری قرمز رنگ بوده و شانی مشکی رنگ و هر دوی آنها هسته دار است و بیشتر به صورت فله ای و پاک شده سنتی توسط دست باغدار در بازار موجود است و فروش آن صورت می گیرد. جهت  کشمش تاکستان قزوین با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

اما به علت تولید راحت، آسان و بی دردسر و تقریباً بدون هزینه کشمش آفتابی است که بیشتر این محصول تولید می شود و اگر قرار باشد مقایسه ای بین تولیدات آفتابی و تیزابی این شهر داشته باشیم و حتی آن را تعمیم به تمامی مناطق تولیدکننده کشمش در ایران بکنیم محصول آفتابی در حجم وسیع تری تولید می شود چرا که انگور را پس از چیده شدن می توان بر روی زمین پهن کرد تا نور آفتاب طی ۱۵ روز انگور را تبدیل به کشمش کند و پس از خشک شدن باغدار اقدام به جمع آوری آن درون کیسه و گونی کرده و یا آن را به همان صورت عرضه می کند و یا برای فرآوری و بوجاری به کارخانه که تعداد آن در تاکستان به حدود ۲۰ عدد می رسد می فروشد.

یکی از همین کارخانه ها مجموعه تولیدی کشمش آراد است که در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در شهر تاکستان یا بهتر بگوییم ۲۰ کیلومتری همین شهر واقع شده و محصولات خود را در قالب بسته بندی کارتونی ۹ کیلویی برای بازار داخل و ۵ و ۱۰ کیلویی خالص برای صادرات مورد استفاده قرار می دهد.

یکی از تولیدات همین کارخانه همین محصول آفتابی می باشد که اگر بخواهید قیمت کشمش آفتابی تاکستان را در اواسط خرداد ۱۴۰۲ بدانید این محصول به صورت فله ای و در کیسه و پاک شده سنتی و دستی توسط دست باغدار که دارای فقط دم و شاخه است به کیلویی ۶۷۰۰۰ تومان در بهترین کیفیت و ۶۰ هزار تومان با کیفیت پایین تر می رسد و اگر بخواهید آن را به صورت بوجاری شده در کارخانه خریداری کنید محصولی که به آن کشمش پلویی می گویند در کارتون ۹ کیلویی با بهترین کیفیت ممکن و با دو بار سورت کردن در خط تولید به کارتونی ۸۰۰ هزار تومان می رسد و اگر بخواهیم مانند برند صراف خرمایی ها را از درون کارتون نگیریم به ۷۸۰,۰۰۰ تومان می رسد که این برند همین مشخصات را ۸۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رساند. برای  کارخانه کشمش تاکستان با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

قیمت کشمش آفتابی درجه یک

طبیعتاً کشمش آفتابی هم به مانند سایر محصولات خشکباری درجه بندی می شود و هر چقدر کیفیت محصول بالاتر قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت و هر چقدر جنس ضعیف تر و دارای ضایعات بیشتر باشد و حتی شکل بسته بندی ضعیف تر، طبیعتاً قیمتی پایین تر هم خواهد داشت.
اگر کشمش آفتابی را شما به صورت فله ای و کیسه ای خریداری کرده باشید چون روال پاک کردن این محصولات به صورت دستی و سنتی است طبیعتا هر چقدر بدون دم و بدون شاخه و سنگریزه و خس و خاشاک باشد درجه یک محسوب شده و هر چقدر شاخه و دم و سنگریزه و این موارد درون کیسه بیشتر باشد طبیعتاً جنس مرغوبی نخواهد بود و قیمتی پایین تر دارد.

در کشمش پلویی را که فرآوری شده کشمش آفتابی در کارخانه است بخواهید هر چقدر شیرین تر، رنگ آن سرخ تر و تمیز و مرتب تر باشد قیمت آن بالاتر و هر چقدر محصول خروجی چند رنگ و ضایعات درون آن دیده شود نرخ آن پایین تر خواهد آمد حال اگر به دنبال استعلام قیمت کشمش آفتابی درجه یک هستید در پایین نرخ آنها را به روز اعلام خواهیم کرد و توجه داشته باشید که در حال حاضر در اواسط خرداد ۱۴۰۲ هستیم و این نرخ ها ممکن است در آینده تغییر کند.
کشمش آفتابی را که از تولیدات تاکستان استان قزوین به عنوان برترین تولید کننده این محصولات در کشورمان محسوب می شود، بخواهید آن هم به صورت فله ای و تمیز شده که باغدار و کشاورز به صورت سنتی این محصول را پاک می کند در تاریخ اشاره شده هر کیلو ۶۷ هزار تومان معامله می‌شود و اگر جنس ضعیف تر و یا شاید درجه دو را بخواهید به کیلویی ۶۰ هزار تومان می رسد.

کشمش پلویی را از تولیدات این شهر بخواهید در کارتون ۹ کیلویی همان هشت و نیم کیلو خالص، ۸۰۰ هزار تومان با کیفیت سوپر و ۷۸۰ هزار تومان با کیفیت درجه یک می توانید خریداری کنید حال اگر بخواهید مقایسه‌ ای بین تولیدات این منطقه و شهری مانند ملایر که آن هم از تولیدکنندگان اصلی کشمش اشاره شده است داشته باشیم در ادامه به نرخ‌های این منطقه هم اشاره خواهیم کرد.
قیمت کشمش آفتابی درجه یک از تولیدات ملایر که از نظر درصد قند و ظاهر محصول ضعیف‌ تر از تولیدات تاکستان هستند به صورت پاک شده به کیلویی ۶۳ هزار تومان می رسد و کیفیت درجه ۲ به کیلویی ۵۶۰۰۰ تومان و اگر تولیدات پلویی این منطقه را بخواهید هر کارتون ۷۵۰ هزار تومان جنس سوپر و ۷۲۰ هزار تومان جنس درجه یک نرخ گذاری می شود.

لازم به ذکر است همیشه باید این مورد را بدانید که چون محصول آفتابی فقط و فقط در بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر شما خریدار آن هستید قطعا باید بنکدار باشید و پخش کننده اگر جنس باکیفیت و مرغوب بخواهد قطعاً باید از تولیدات تاکستان قزوین خرید خود را انجام دهد ولی اگر جنسی با کیفیت پایین تر و طبیعتاً ارزان تر بخواهد تولیدات ملایر بسیار به کار خواهد آمد. برای قیمت کشمش بیدانه تاکستان با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما