کشمش تاکستان قزوین و کشمش ملایر | کدام بهتر است؟

منطقه تاکستان استان قزوین و ملایر استان همدان به عنوان برترین تولیدکنندگان کشمش در ایران شناخته می‌ شوند اما اگر قرار باشد بگوییم کدام یکی از این مناطق کشمش‌ های بهتری دارد باید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای استعلام قیمت کشمش ملکان می توانید مستقیما با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید.

مقایسه محصول تیزابی ملایر با نمونه تولیدشده در این کارخانه به روایت تصویر ⇓⇓⇓

کشمش تاکستان استان قزوین

شهر تاکستان از توابع استان قزوین آنقدری انگور دارد که در گذشته نام این مکان را به نام محل انگور یا همان محل تاک نامگذاری کردند و چون میزان فروش و عرضه انگور مدت مشخص و معینی دارد از دیرباز تصمیم گرفته‌اند که با تولید درصد قابل توجهی از انگورها به کشمش، جلوی فساد این میوه را بگیرند و به این صورت قطب جدید محصولی در این شهر بنا نهاده شده است.

به منظور اطلاع از شرایط فروش کشمش ضایعاتی کاشمر با کارشناس ما در ارتباط باشید.

البته تبدیل انگور به کشمش به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و این شهر به همراه مناطق اطراف آن نظیر شال، نرجه و اسفرورین هم تولید این میوه خشک شده را هم هر ساله در حجم وسیعی انجام می‌ دهد و کارخانه‌ های بسیاری در این شهر که که حدود ۳۰ عدد می‌ رسد کار فرآوری و بوجاری این محصولات را که دارای دم، شاخه و سنگریزه و خاشاک است انجام می‌دهند.

تولیدات این شهر و مناطق اطراف آن در کنار ملایر چیزی حدود ۵۰ درصد کشمش ایران خواهد بود و بیشترین میزان تولید آنها، کشمش آفتابی و کشمش تیزابی می‌باشد که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌ گردد هر چند محصولات فله‌ای نظیر کشمش عسکری یا کشمش فخری هم تولید می‌شود ولی عموماً به صورت بوجاری نشده به فروش می‌ رسند.

برای استعلام قیمت مویز سیاه با مدیر فروش این مجموعه تماس بگیرید.

اگر در زمینه کشمش کار کرده باشید به خوبی می‌دانید که میزان قابل توجهی از این محصول هر ساله در کشورمان تولید می‌شود و اگر درصد زیادی از آن صادر نگردد روی دست باغدار باقی خواهد ماند پس باید بگوییم کشمش بیش از اینکه برای بازار داخل فروش داشته باشد جهت صادرات بسیار از آن استفاده می‌ شود، که البته متاسفانه به خاطر تصمیمات نادرستی که مسئولین اقتصادی کشور گرفته‌اند وضعیت صادراتی این محصول نسبت به سال‌های گذشته مناسب و مساعد نیست از طرفی به علت استفاده کردن از کود و سم‌های غیرمجاز و ارزان قیمت چینی آسیب‌های جبران ناپذیری به زمین کشاورز وارد شده که باعث می‌ گردد حتی وقتی بحث صادرات پیش می‌آید کمی دست و دلمان بلرزد که مبادا برگشتی در کار باشد منظور برگشت بار از مقصد به مبدا است اتفاقی که برای برخی از کارخانه‌ داران ایرانی افتاده است.

محصول آفتابی فرآوری نشده ⇓

کشمش تاکستان استان قزوین

کشمش ملایر استان همدان

ملایر استان همدان به عنوان دیگر تولیدکننده بزرگ ایران که در زمینه تولیدات مشابهی با تاکستان در کشورمان فعالیت می‌ کند و تولیدات آن علاوه بر فروش در بازار داخل جهت صادرات نیز بسیار استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که اکثر تولیدات این دو منطقه از ایران مربوط به کشمش بی دانه یا بی هسته می‌ باشند و نمونه هسته‌ دار بسیار کم تولید می‌شود حداقل در مقایسه با نمونه بی هسته.

جهت اطلاع از قیمت مویز سرخ بدون هسته به صورت روزانه می توانید با مسئول فروش کارخانه تماس داشته باشید.

از این جهت که انگور در این شهر نسبت به شهر تاکستان زودتر چیده می‌ شود آن هم به علت اینکه سرما زودتر در این شهر وارد می‌گردد لذا زمان چیدن، انگور کاملاً قوام نیافته و حتی در پاره ای اوقات میزانی کال در آن وجود دارد و چون برای محصولی مانند انگور یا خشک شده آن کشمش، قند و شیرینی کشمش بسیار حائز اهمیت است لذا از کشمش تاکستان که تقریباً ۲ الی ۳ هفته دیرتر انگور آن چیده می‌شود از کیفیت پایین‌ تری برخوردار می‌ باشد.

موضوع دیگر بحث رفتار کارخانه داران ملایر نسبت به تاکستان است، عموماً به این صورت است که مجموعه‌ داران ملایری خیلی روی برند خود حساسیت ندارند و کیفیت‌ های متفاوتی را دست مشتری می‌ رسانند که هر چقدر ارزان‌تر باشد بهتر است. به عنوان مثال در یکی از تماس‌ هایی که مشتریان از تهران با این مجموعه حاصل کردند گفته شد که کشمشی که از ملایر خریده بودند بسیار ترش بود و اذعان داشت من دنبال محصولی شیرین می‌ گردم این یعنی اینکه درصد قابل توجهی از یک کارتون کشمش غوره بوده در صورتی که در خط تولید قسمتی وجود دارد به نام غوره‌ گیر و باید این دستگاه روشن باشد تا خروجی بار درجه یک یا سوپر گردد. توجه داشته باشید که ماهیت یک کشمش شیرینی و قند آن است اگر بخواهیم آن را بگیریم مشخص است که هم قیمت نهایی پایین خواهد آمد و هم کیفیت خروجی.

محصول تیزابی درجه یک مجموعه آراد ⇓

کشمش ملایر استان همدان

آیا کشمش ملایر بهتر است یا تاکستان؟

حال به همین سوال می‌ رسیم که آیا کشمش تاکستان بهتر است یا ملایر و فقط می‌ توان یک جواب کلی داد و آن این است که تولیدات هر دو منطقه برای مصارف خاصی می‌ تواند بهترین انتخاب باشد، یعنی اگر جنس مرغوب و باکیفیت بخواهید که طبیعتاً قیمت بالاتری دارد کشمش تاکستان قزوین به شما توصیه می‌ شود و طبیعتاً اگر به دنبال محصولی هستید که کیفیتی پایین‌تر و قیمت کمتری دارد کشمش ملایر بسیار به شما توصیه می‌گردد.

البته توضیحی هم در مورد کارخانه داران تاکستانی می‌دهیم و اینکه در بالا گفتیم مجموعه داران ملایری خیلی روی برند خود حساسیت ندارند این به این معنی نیست که تمام تاکستانی‌ها کارخانه دارانی سطح بالا با سواد تجاری بالا هستند، خیر. بسیار هستند در همین شهر که متاسفانه کلاهبرداری‌های متعددی می‌ کنند به گونه‌ای که مجموعه داری بعد از ۲۰ سال انقدر پست و حقیر است و چهار عدد مشتری ثابت ندارد (ببینید چه بلاهایی سر مشتری خود آورده اند.) منتظر است که به عنوان مثال در همین مجموعه چه زمانی بارگیری می‌شود تا ورودی شهرک صنعتی خرمدشت (شهرکی که مجموعه تولیدی کشمش آراد کارخانه کشمش دارد.) شخصی را بگمارد تا با دادن وعده‌ هایی دلپذیر اصطلاحا مشتری دزدی کند غافل از اینکه مشتری انقدر کم عقل نیست که این موضوع را متوجه نشود.

برای اطلاع از فروش کشمش حلوایی با نرخ کارخانه با ما تماس بگیرید.

همانطور که در بالا عنوان شد چون بازار قوانین و قواعد خاص خود را دارد و همیشه شما باید جلوی مشتری خود کیفیت‌های متفاوتی قرار دهید تا ایشان باشد که انتخاب کند کدام یک از محصولات به کارش خواهد آمد و همانطور که در بالا گفته شد اگر جنس ارزان قیمت در کنار کیفیتی پایین می‌خواهید تولیدات ملایر برایتان مناسب است لذا از فروردین ۱۴۰۲ در این مجموعه قرار بر این شده که کیفیت‌های متفاوتی از کشمش و انواع آن جلوی مشتری قرار دهیم یعنی در این مجموعه تولید می‌ شود تا کسی که به دنبال خرید جنس ارزان قیمت و کیفیتی پایین است نیازش در همین مجموعه تامین گردد مثالی در پایین ذکر می‌کنیم.

در این مجموعه در اواسط تابستان ۱۴۰۲ سه کیفیت متفاوت کشمش تیزابی گوگردی یا رنگ روشن تولید می‌شود که به ترتیب از بالاترین تا پایین‌ترین کیفیت عبارتند از کارتون ۹ کیلویی ۷۰۰ هزار تومان، ۶۵۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان و نمونه آخر یا کم کیفیت همانی است که در ملایر تولید می‌ گردد پس شما می‌توانید در این مجموعه هر نوع کشمشی که نیاز داشته باشید تامین نمایید.

محصول پلویی زرد یا انگوری ⇓

آیا کشمش ملایر بهتر است یا تاکستان؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما