تاکستان قزوین، برترین تولیدکننده انواع کشمش در ایران

شهر تاکستان استان قزوین از نظر بسیاری از اشخاصی که در زمینه انواع کشمش فعالیت دارند به عنوان برترین تولیدکننده انواع کشمش در ایران شناخته می شود که در مورد تولیدات این منطقه در پایین مقاله، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای استعلام قیمت مویز سیاه با مدیر فروش این مجموعه تماس بگیرید.

شهر تاکستان استان قزوین

شهر تاکستان از توابع استان قزوین شهری است که به علت دارا بودن انگور بسیار زیاد، از گذشته به تاکستان مشهور شده است و علت نامگذاری آن هم در واقع همان تاک و انگور است. زمانی همه در این شهر تولیدکننده انگور و کشمش بودند ولی در حال حاضر این میزان به یک سوم جمعیت این شهر رسیده است.

علاوه بر شهر تاکستان شهرهای دیگری نظیر شال، اسفرورین، نرجه و اک هم در زمینه تولید انگور و کشمش فعالیت دارد و مردمان این شهرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه تولید انگور و کشمش و محصولات دیگری نظیر پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه هم فعالیت دارند.

تاکستان حدود نیم ساعت با شهر قزوین فاصله دارد و کارخانه های بسیاری در این شهر و مناطق اطراف آن وجود داشته که کار بوجاری و بسته بندی انواع کشمش را انجام می دهند که به صورت کلی تخصص و تبحر این ناحیه از ایران انواع کشمش پلویی است که به صورت بدون دانه و بدون هسته می باشند.

جهت اطلاع از قیمت مویز سرخ بدون هسته به صورت روزانه می توانید با مسئول فروش کارخانه تماس داشته باشید.

مجموعه تولیدی کشمش آراد هم در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در ۲۰ کیلومتری همین شهر واقع شده و محصولات خود را علاوه بر اینکه در بازار داخلی در کارتون های ۹ کیلویی به فروش می رساند بلکه برای صادرات هم از کارتون های ۱۰ و ۵ کیلویی خالص استفاده کرده و حجم قابل توجهی کشمش هر ساله به کشورهایی نظیر روسیه، گرجستان، ارمنستان، ترکیه، عراق، الجزایر، کنیا، کویت و عربستان صادر می کند.

این شهر علاوه بر تولیدات کارتونی، کشمش های فله ای نیز که در کیسه و گونی بسته بندی شده و یا آفتاب خشک یا سایه خشک هستند به فروش می‌ رساند که مشتریان این محصولات به دنبال مصرف آبگیری نظیر تولید سرکه، شیره کشمش، الکل و خوراک دام و طیور و غیره می باشند که به علت میزان بالای قند این محصولات فروش بسیار خوبی نیز تولیدات این ناحیه از ایران به خود اختصاص می دهد.

محصول پلویی آفتابی ⇓

شهر تاکستان استان قزوین

انواع کشمش تولیدشده در تاکستان

به صورت کلی پایه و اساس انگورهای این منطقه از ایران انگور بیدانه بوده و در پاره‌ای اوقات انگور دانه دار عسگری و شانی هم تولید می‌شود که طبیعتاً کشمش هایی که از این انگورها تولید می شوند بی دانه و دانه دار خواهند بود.

برای اطلاع از قیمت کشمش بوانات شیراز با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

اما اگر قرار باشد کشمش های شهر تاکستان را لیست کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کشمش آفتابی که به صورت فله ای به فروش می‌ رود و اگر آن را برای بوجاری به کارخانه بیاورند تبدیل به کشمش پلویی آفتابی می شود.
  2. کشمش تیزابی در دو حالت گوگردی و بدون گوگرد.
  3. کشمش طلایی که به علت میزان گوگردزنی بالا به این رنگ در می آید.
  4. کشمش عسکری که دانه دار بوده و به صورت فله ای عموما به فروش می رسد.
  5. انواع مویز نظیر شانی و فخری که هسته دار است و این محصولات نیز به صورت فله ای عموما به فروش می رسد.

هرکدام از محصولاتی که در بالا به آن اشاره شد در این مجموعه هم به صورت فله ای در کیسه و هم به صورت فرآوری شده در کارتون عرضه شده و شما می توانید وقتی که با مدیر فروش کارخانه ارتباط تلفنی یا در یکی از شبکه های اجتماعی با ایشان ارتباط گرفتید فیلم و عکس مربوط به آنها را دریافت و سپس سفارش را طبق همان به ثبت برسانید.

کشمش تاکستان به دارا بودن قند بالا مشهور است و علت آن دیر چیده شدن انگور می باشد چون سرما در این منطقه دیرتر وارد می‌شود و به همین جهت به عنوان مثال برخلاف ملایر که در اوایل شهریورماه انگور را می چینند در تاکستان در اواخر شهریور ماه این کار را می‌ کنند و حتی گاهی اوقات در اوایل مهرماه این کار صورت می گیرد و همین موضوع دیر رسیدن، باعث می‌گردد که انگور این منطقه دارای قندی کامل و رسیده شده باشد.

برای اطلاع از بهترین کارخانه کشمش تاکستان قزوین با ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال قند کشمش یا انگور هستید باید از تولیدات همین منطقه از ایران خرید خود را انجام دهید لازم به ذکر است قیمت محصولات این منطقه کمی گران تر از سایر تولیدکنندگان در کشور می باشد که این افزایش قیمت به علت همین میزان شهد و شیرینی بالای بار است.

محصول طلایی یا انگوری ⇓

انواع کشمش تولیدشده در تاکستان

روال بسته بندی کارخانه های کشمش در ایران

همانطور که در بالا گفته شد علاوه بر فروش فله انواع کشمش در این شهر کار بوجاری و بسته بندی آن را نیز کارخانه های شهر تاکستان که تعدادشان بیش از ۲۰ عدد می باشد انجام می دهند و شکل بسته بندی آنها همان کارتونی می باشد که در اوزان ۵، ۹ و ۱۰ کیلویی است که البته برای مشتریان خاص بسته بندی ۳ و ۱۲ کیلویی هم ممکن است صورت پذیرد.

اگر تولیدات این منطقه را برای بازار داخل بخواهید کارتون های آن به صورت هشت و نیم کیلو خالص می باشد یعنی هشت و نیم کیلو کشمش به اضافه نیم کیلو وزن کارتون که به عبارتی همان ۹ کیلویی خواهد شد اما برای صادرات از وزن خالص استفاده می کنند و وزن کارتون را محاسبه نمی کنند یعنی پنج کیلو خالص یا ده کیلو خالص که با احتساب وزن کارتون می شود ۵.۳۰۰ و ۱۰.۵۰۰ کیلوگرم.

برای اطلاع از قیمت کشمش سبز پیکامی با ما در تماس باشید.

باید توجه داشته باشید که به صورت کلی برای بازار داخل بیشتر فروش کشمش پلویی آفتابی صورت می گیرد و برای صادرات کشمش تیزابی و کشمش طلایی. یعنی برای صادرات باید از محصولی استفاده کنید که از مایع نگهدارنده تیزاب استفاده شده باشد به این صورت می‌ توان تا یک سال محصول را در انبار دپو کرد بدون آسیب رسیدن به کشمش.

اگر حجم خرید شما برای بازار داخلی حداقل یک نیسان در ماه باشد می توانیم نمایندگی به شما بدهیم به این صورت به هیچ شخص دیگری در آن شهر و حتی اطراف آن بار نخواهیم فروخت و این کاری است که با برخی از شهرهای ایران انجام داده و می دهیم و اگر بار را برای صادرات بخواهید و دوست ندارید از مشتری خود دور بخورید می توان در کارتون هایی که مربوط به شرکت شما است و اطلاعات و راه های ارتباطی شما بر روی آن درج گردیده و حتی با برند شما بسته بندی کشمش را انجام دهیم.

مواردی که در بالا به آن پرداخته شد بحث مفصلی است که وقتی که با مدیر فروش کارخانه ارتباط تلفنی گرفتید بهتر می توانید استعلام این موارد را بگیرید تا بتوانید در تصمیم گیری قدرتمند تر ظاهر و خیالتان از بابت خرید راحت تر گردد.

محصول تیزابی بدون گوگرد ⇓

روال بسته بندی کارخانه های کشمش در ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما