کشمش پلویی قرمز با کیفیت درجه یک

خرید کشمش پلویی قرمز با کیفیت درجه یک را می توانید مستقیما و بدون واسطه در این سایت که کارخانه تولید و بسته بندی محصول اشاره شده را در تاکستان استان قزوین در اختیار دارد با هماهنگی کردن با مدیر فروش انجام دهید.

 

محصول پلویی قرمز تاکستان که از تصویر هم پیداست کیفیت بالایی دارد. ⇓

کشمش پلویی قرمز

تولید کشمش پلویی در کشورمان

کشمش پلویی از آن دست محصولاتی می باشد که در کشورمان در حجم وسیع تولید می گردد و علاوه بر اینکه در بازار داخلی عرضه آن انجام می گیرد جهت صادرات نیز از انواع آن استفاده می کنند، محصولاتی که در رنگهای قرمز، زرد، قهوه ای روشن و قهوه ای تیره موجود بوده و در حجم بالایی تولید می گردد.

 

از تولید کنندگان اصلی این محصول می توان به منطقه تاکستان استان قزوین، ملایر استان همدان و بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی اشاره نمود که هر کدام از این مناطق در زمینه یک رنگ از محصولات بالایی تخصص و تبحر دارند که برخی از آنها برای صادرات بسیار مناسب هستند، برخی برای بازار داخل و برخی هم هم جهت صادرات از آن استفاده می کنند و هم جهت عرضه در بازار داخل.

 

این محصولات به صورت کلی باید به صورت بی دانه و بی هسته باشند و سایز آنها که در کارخانه توسط دستگاه سورتینگ لیزر درجه بندی می شود باید زیر ۱۰ میل باشد که سایز بالای ۱۰ میل، درشت محسوب شده و مشتریان خاص خود را دارد که قطعاً مصارف پلویی نخواهند داشت.

 

اما موضوع مورد بحث در این مقاله کشمش پلویی قرمز رنگ است محصولی که از کشمش آفتابی در کارخانه پس از فرآوری نظیر شستشو، دم کنی، سورتینگ و روغن زنی به دست می آید و مصارف آن را می توان استفاده در کیک، کلوچه و شیرینی، طبخ در در کنار برنج و استفاده در سالاد اشاره نمود. منطقه تاکستان استان قزوین به علت اینکه بالاترین درصد قند انواع کشمش را در کشورمان در اختیار دارد بالاترین کیفیت این نوع کشمش را در کشورمان تولید کرده و آنها را در کارتون های ۹ کیلویی یا در واقع همان هشت و نیم کیلو خالص می باشند در بازار عرضه می کند.

محصول پلویی ملایر که کیفیت بالایی نسبت به تولیدات تاکستان ندارد. ⇓

کشمش پلویی درجه یک

تولید محصول قرمز رنگ پلویی در کارخانه

وقتی که باغدار و کشاورز در شهریورماه اقدام به چیدن انگور یا همان محصولی که در آفتاب پهن کرده تا نور، آن محصول را طی دو الی سه هفته تبدیل به کشمش کند، کرده و به این صورت کشمش آفتاب خشک تولید خواهد شد، می تواند آن را هم به صورت فله ای که دارای دم و شاخه است به فروش برساند و هم آن که می تواند به کارخانه فرآوری این محصولات آن را فروخته تا این مرکز کارهای فرآوری روی آن صورت دهد.

 

خط تولید کارخانه تشکیل شده از چند دستگاه که حدود ۲۰ متر طول داشته و وقتی که کشمش در ورودی آن می ریزند ابتدا محصول را شسته و سپس پس از اقدام به دم کنی، سورتینگ، روغن زنی آن را بسته بندی می کند تا محصول پلویی یا به صورت کارتون شده به دست شما برسد و یا اینکه در درون سلفون شرکت های واسطه های نظیر برتر و گلستان در فروشگاه های زنجیره ای این اتفاق بیوفتد.

 

علاوه بر منطقه تاکستان استان قزوین که بالاترین کیفیت این محصولات در کشورمان را در اختیار دارد منطقه ملایر استان همدان هم آن را در حجم وسیع تولید می‌ کند اما به صورت کلی اگر مشتری به دنبال خرید جنس مرغوب و باکیفیت است تولیدات تاکستان به ایشان پیشنهاد می گردد در غیر این صورت خرید محصول ملایر به علت دارا بودن کیفیتی پایین‌ تر و قیمتی ارزان تر به این عزیزان توصیه خواهد شد.

 

در حال حاضر یعنی اواسط اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت هر محصول تاکستان در بالاترین کیفیت ممکن به ۴۱۰ هزار تومان برای هر کارتون ۹ کیلویی می رسد در صورتی که همین گرید برای تولیدات ملایر به ۳۹۰ هزار تومان می رسد و این اختلاف قیمت به علت تفاوت کیفیت تولیدات دو منطقه است که پس از فرآوری در کارخانه هم طبیعتاً کیفیت مختلفی از آن به دست خواهد آمد.

محصول آفتاب خشک که از آن در کارخانه پلویی تولید می گردد. ⇓

کشمش قرمز درجه یک

علت کیفیت پایین تر تولیدات ملایر نسبت به تاکستان

موضوع مهمی که پیش می آید به تفاوت کیفیت تولیدات تاکستان و ملایر به عنوان دو قطب اصلی تولید انواع کشمش است و در واقع این دو منطقه از ایران حدود ۶۰ درصد کشمش ایران را در اختیار دارند اما چرا گفته می‌ شود کیفیت تولیدات تاکستان بالاتر از ملایر است؟

 

دو موضوع اصلی در اینجا پیش می آید در ابتدا باید این مطلب را اشاره کرد که به علت زود چیدن انگور در شهر ملایر آن هم به خاطر سرمای زودرس باعث می گردد انگورهای این مناطق اصطلاحاً نرسیده شوند یعنی میزان قند آن به بالاترین حد نرسیده و همین موضوع هم باعث می گردد آفتاب آن شدت لازم و کافی را برای خشکاندن انگور جهت تولید محصول آفتاب خشک نداشته باشد اما در تاکستان این موضوع کاملاً برعکس است و قند محصولات آن در بالاترین میزانی است که اقدام به چیدن آن کرده و از آن کشمش آفتابی تولید می کنند.

 

اما مورد دیگر که باعث گردیده متاسفانه منطقه ملایر خیلی نامی خوش در بین تجار نداشته باشد این است که رفتار کارخانه داران این شهر و مناطق اطراف آن حرفه ای نباشد یعنی توافقی که ابتدای کار صورت می‌گیرد با محموله ای که برای مشتری فرستاده می شود تطابق نداشته و همین امر باعث گردیده بارها، محموله این کارخانه ها و این شرکت ها برگشت بخورد و خسارت های سنگینی هم برای تاجر و هم برای مرکز تولیدی در پی داشته باشد.

 

مجموعه تولیدی کشمش آراد هم در تاکستان استان قزوین واقع شده و سعی گردیده که رفتار حرفه‌ای در کنار کیفیت بالای محصول خود داشته باشد تا بتواند مشتری بیشتری را جذب کند و برای حفظ آن تلاش کند. تا زمانی که کارخانه دار به این نتیجه نرسد که یک مشتری به راحتی به دست نمی آید که بخواهد به راحتی آن را از دست بدهد مطمئنا رشدی هم در پی نخواهد داشت حال اینجا این وظیفه مهم بر عهده شمای مشتری خواهد بود تا تشخیص دهید کدام مجموعه، کدام مدیر فروش و کدام کارخانه می تواند بهترین بار را با توجه به قیمت به شما تحویل دهد و اصطلاح خیالتان راحت باشد از اینکه قرار نیست در هر پارت خرید، بالا سر بار حضور داشته باشید اگر بتوانید این مرکز را پیدا کنید خیالتان از بابت خرید کشمش به خصوص برای حجم های بالا راحت خواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما