کارخانه تولیدی شیره انگور غلیظ

شیره انگور یکی از مشتقات و محصولات بدست آمده از میوه انگور می باشد که خواص بسیار زیادی دارد. در طب سنتی شیره بعنوان ماده ای با خواص درمانی فوق العاده زیاد معرفی شده است. شیره انگور خاصیت گرم و تر دارد و بعنوان یک داروی بسیار مفید در درمان بیماری کم خونی شناخته شده است. شیره انگور همچنین سرشار از ویتامین است که باعث ایجاد انرژی مضاعف در بدن می شود. از این لحاظ ورزشکاران این ماده مقوی را در برنامه غذایی خود جای می دهند. شیره کشمش و انگور باعث افزایش حجم عضلات می شود اما از آن جا که دارای قند فراوانی است مصرف آن به افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود.

کارخانه تولیدی شیره انگور غلیظ

مشخصات بهترین شیره انگور غلیظ

مشخصات بهترین شیره انگور غلیظ برای تهیه شیره انگور ابتدا بایستی انگورها را شسته و آبگیری کنند. در قدیم آب انگور را با تحت فشار قرار دادن انگور می‌گرفتند اما امروزه این امر بوسیله دستگاههای آبگیری انجام می شود. آب انگور بدست آمده را صاف می کنند و در ظرفهای بزرگ می‌ریزند و مقداری خاک سفید مخصوص به آن اضافه می کنند که در دامنه برخی کوهها یافت می شود.

 

این کار باعث ته نشین شدن ناخالصی ها و شفاف شدن آب انگور می شود. آب انگور زلال و شفاف را به آرامی در ظرف دیگر خالی می کنند و روی حرارت می گذارند تا به غلظت مورد نظر برسد. بهترین شیره انگور شیره ای است که از انگورهای سالم و شیرین و با کیفیت بدست بیاید و دارای ناخالصی نباشد. هر چه رنگ شیره شفاف تر و زلال تر باشد کیفیت بالاتری دارد. اگر در تولید شیره انگور از خاک سفید استفاده نشود محصول بدست آمده رنگی کدر و کیفیتی پایین خواهد داشت.

فروس شیره انگور غلیظ بسته بندی شده

فروس شیره انگور غلیظ بسته بندی شده در زمانهای قدیم برای سالم ماندن شیره انگور آن را در کوزه هایی نگهداری می کردند. شیره باید در ظرفهای در بسته و در جای خنک نگهداری شود. این ماده چون دارای قند فراوان می باشد اگر در یخچال نگهداری شود خیلی سریع سفت می شود.

 

شهرهایی که دارای تاکستانهای بزرگ انگور هستند از تولید کنندگان شیره انگور و شیره کشمش مرغوب هم بشمار می آیند. از جمله شهر ملایر در استان همدان که شیره های انگور غلیظ و با کیفیتی دارد. فروش شیره انگور در این شهرها یکی از منابع درآمد ساکنین این مناطق است. تولیدکنندگان عمده شیره، محصولات خود را برای بسته بندی به کارگاهها و کارخانجات مربوطه ارسال می کنند و این کارگاهها شیره را در بسته بندی های مناسب روانه بازار می نمایند. با اضافه کردن آب به شیره انگور شربت شیره انگور بدست می آید که از نوشیدنی های خوشگوار و بسیار مقوی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما