خرید کشمش آفتابی بیدانه + بسته بندی کیسه ای و کارتونی

یکی از انواع کشمشی که در بازار ایران می توان آن را یافت کشمش آفتابی بیدانه است که این محصول هم به صورت فرآوری شده که در بسته بندی کارتونی جای می گیرد و هم به صورت فرآوری نشده کیسه ای در کشورمان خرید و فروش می شود و از این محصول برای بازار داخلی استفاده می کنند نه برای صادرات، پس اگر در زمینه کشمش فعالیت می کنید باید این مورد را به خوبی بدانید.

کشمش آفتابی بدون هسته

به محصولی که باغداری و کشاورزی که پس از چیده شدن انگور در مقابل آفتاب پهن می کنند تا طی حدوداً ۱۵ روز کشمش تولید شود، کشمش آفتابی می گویند حال اگر انگور اشاره شده بدون هسته باشد کشمش حاصل بدون هسته خواهد بود و اگر هسته دار باشد طبیعتاً کشمش حاصل هم هسته دار خواهد بود.

در واقع هسته همان دانه است دانه ای که در میان کشمش قرار دارد و به صورت کلی مشتریان و خریداران دوست دارند کشمشی را خریداری کنند که بدون هسته یا بیدانه باشد حال فرق نمی‌ کند محصول نهایی کشمش آفتابی باشد، کشمش تیزابی باشد یا کشمش طلایی در هر صورتی مشتریان نمونه بیدانه هم برای صادرات و هم جهت فروش در بازار داخلی بسیار بیشتر است.

منطقه تاکستان استان قزوین به همراه ملایر استان همدان یکی از تولیدکنندگان اصلی محصول آفتابی بدون هسته می باشد اما نکته مهمی که در مورد این محصول وجود دارد این است که هم به صورت فرآوری شده یا بوجاری شده آن در کشورمان خرید و فروش می‌شود هم بوجاری نشده آن، نمونه بوجاری نشده در واقع همان محصولی است که پس از خشک کردن انگور به دست می آید که باغداران و کشاورزان آن را درون کیسه ریخته و اقدام به فروش آن می کنند یا به کارخانه ها یا به مردمی که قصد استفاده کردن شخصی از این کشمش طبیعی را دارند. اما نمونه اولیه که در بالا به آن پرداخته شد در واقع همان خرید کارخانه ها می باشد که این مراکز کشمش را بر روی خط تولید می ریزند تا کارهای شستشو، دم کنی، روغن زنی، سورت کردن و بسته بندی روی آن صورت گیرد که البته کشمش حاصل را کشمش پلویی می گویند و در درون کارتون های ۹ کیلویی در بازار ایران خرید و فروش آنها انجام می گیرد که کارخانه های تاکستان از کارتون های نیم کیلویی استفاده می کنند و کارخانه های ملایر از کارتونهای ۸۰۰ گرمی که با یقه بسته بندی آن انجام می گیرد.

کشمش آفتابی بدون هسته

قیمت کشمش آفتابی تاکستان

همانطور که در بالا به عنوان کردیم شهر تاکستان از توابع استان قزوین یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع کشمش است و یکی از کشمش های این منطقه که بسیار هم در بازار ایران پرفروش است کشمش آفتابی آن می باشد که البته شهرهای اطراف آن نظیر نرجه، شال و اسفرورین هم در زمینه این تولیدات به شهر تاکستان و شهرت آن کمک می کنند.

وضعیت موجودی این کشمش در فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ شرایط بسیار خوبی دارد به گونه ای که حدود یک و نیم برابر سال گذشته در این مناطق کشمش آفتابی موجود است که همین موضوع هم باعث کاهش قیمت آن نسبت به فصل گذشته شده به گونه ای که در حال حاضر خرید و فروش این محصول هم در نمونه فرآوری شده و هم غیر فرآوری داغ می باشد.

در حال حاضر که در آذر ۱۴۰۱ هستیم قیمت کشمش آفتابی تاکستان در نمونه فله ای و کیسه ای و کاملاً الک شده به کیلویی ۴۷,۰۰۰ تومان می رسد که اگر بخواهید آن را به صورت بوجاری شده و کارتونی بخواهید هر کارتون ۹کیلویی ۵۴۰,۰۰۰ تومان فاکتور می شود.

منطقه ملایر استان همدان هم دقیقاً همین محصولات بالا را در اختیار دارد اما با یک پله کیفیت پایین تر، به صورت کلی اگر مشتری به دنبال خرید جنس رقابتی که البته کیفیت پایین‌ تری هم دارد باشد تولیدات این منطقه بسیار به کار خواهد آمد ولی اگر جنس مرغوب می خواهید قطعاً باید از تاکستان خرید خود را انجام دهید چون علاوه بر اینکه درصد قند بالایی دارد بلکه ظاهر مناسب تری هم نسبت به محصولات ملایر در اختیار دارد.

قیمت کشمش آفتابی تاکستان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما