فروش عمده کشمش شاهانی صادراتی

کشمش شاهانی از انگور شاهانی که ظاهری زیبا و دانه درشت دارد تهیه میشود. کشمش ذر ایران از تولید بالایی برخوردار بوده، اما با توجه به این نکته که مصارف داخلی آن کمتر از میزان تولید آن در کشور است، به همین دلیل از گزینه های بسیار مناسب برای صادرات است.

 

انگور بوته ای رونده دارد که شاخه های آن شبیه به پیچ دور هم تنیده می باشد که بر روی زمین رشد می کند. بین تمامی کشور های جهان، ایران رتبه دهم کشت انگور را دارد که شهر ملایر بیشترین سهم کاشت و برداشت آن را دارد. انگور شانی یا شاهانی دانه سیاه و تیره رنگ است.

کشمش شاهانی صادراتی

 

ویژگی بارز کشمش شاهانی صادراتی

فروش کشمش شاهانی

 

تعدادی از معروف ترین انواع  کشمش به شرح زیر است:

  1. کشمش آفتابی یا سایه خشک: به میوه ی حاصل از انواع مختلف انگور بی دانه گفته می شود که با تابش مستقیم آفتاب خشک شده و به رنگ قهوه ای در می آید.
  2. کشمش تیزابی سبزه: از محلول های قلیایی مجاز استفاده کرده و در سایه آن را خشک می کنند که محصول نهایی آن دارای رنگ زرد روشن تا قهوه ای خرمایی است.
  3. کشمش مویز یا کشمش شاهانی: این کشمش دارای هسته بوده و از انگور شاهانی تولید می شود.
  4. کشمش قرمز: از انگور خشک شده یاقوتی تهیه می شود.

 

متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند که خوردن چند عدد کشمش در طول روز به تقویت حافظه کمک کرده و در نتیجه باعث جلوگیری از آلزایمر میشود.

 

نداشتن هسته یا داشتن هسته بسیار کوچک، یکنواخت بودن اندازه دانه های کشمش، داشتن رطوبت مناسب و همچنین داشتن میزان قند مناسب از ویژگی های بارز کشمش شانی یا شاهانی صادراتی است. کشمش موارد مصرفی زیادی از جمله در صنعت غذایی، بیسکوئیت و شکلات، تنقلات، و همچنین تولید سرکه و شیره انگور دارد که همه اینها نیز در صادرات جایگاه ویژه ای دارند.

فروش عمده کشمش

صادرات انواع کشمش شاهانی به عراق

صادرات کشمش به عراق و کشور های دیگر یکی از بهترین روش کسب رونق اقتصادی برای کشورمان است. برای جدا شدن از اقتصاد وابسته به نفت صادرات محصولات کشاورزی از جمله صادرات کشمش بهترین تدبیر است.

 

اگر چه در سطح جهانی کشمش از لحاظ حجم بعد از خرما قرار گرفته اما جایگاهی که کشمش دارد نسبت به خرما بالاتر است و با وجود اینکه به طور کلی ایران، ترکیه، یونان، ایالات متحده و شیلی بیش از ۸۰ درصد صادرات کشمش را در دست دارند اما تنوع در تولید کشمش در ایران در رتبه اول قرار گرفته است. کشمش شاهانی به عنوان یکی از ۵ محصول برتر در صادرات شناخته شده است، بطوریکه آمار ها نشان داده اند که بیش از ۷۰ درصد آن به کشورهای دیگر از جمله عراق ارسال میشوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما